Atlas pasivky v Siege of the Atlas

“Dva jsou vždy lepší než jeden.” To si asi řekli vývojáři v Grinding Gear Games poté, co pohlédli na strom pasivních dovedností a přemýšleli, co by pro nás mohli připravit na nadcházejcí expanzi. A tak vytvořili druhý strom, tentokrát pro Atlas. Podívejme se na něj.

641 Pasivek, 128 voleb které udělat

Jestli je něčím Path of Exile známé, tak to je pasivní strom. Na internetu najdeme nespočet videí s reakcemi nových hráčů na to, jak po prvním získaném levelu poprvé otevřou strom pasivních dovedností. A mnohé to bohužel přiměje  hru okamžitě vypnout. Nicméně vývojáři v GGG jsou z trochu jiného těsta. Jim totiž jeden pasivní strom nestačí. A to, co jsme měli na Atlase doteď, byly spíše keříky než plnohodnotné stromy. To tak přeci nemohlo zůstat! Takto hanit jméno Path of Exile! Občas člověku v Path of Exile prostě přijde, že se spíš dal na dendrologii (nauka o dřevinách), než na hraní nějaké počítačové hry.

Nový strom má dohromady 641 pasivek a vy si z nich můžete vybrat 128. Čili necelých 20 %. A že to budou velmi těžké volby. Ale takové ty dobré, jako když jste v pizzerii a nevíte, kterou pizzu si objednat, protože nejradši byste si složili pizzové Frankensteinovo monstrum a zkusili každou. 

Velkou výhodou však je, že vás mechaniky, kterým se chcete věnovat, již nezamykají do specifického regionu na úzký výběr map. Tento pasivní strom se totiž aplikuje na kompletně celý atlas. Takže bude naprosto na vás, jakou mechaniku a mapu chcete dělat.

Jak získat pasivní body

Pasivní body budeme získávat za dokončování map v ekvivalentní raritě. Vlastně stejným způsobem, jako jsme získávali atlas bonus. Pro ty, kdo neví – dokončením bílých map na alespoň magic raritě, žlutých map alespoň na rare raritě a červené mapy jako rare corrupted. Těchto map bude dohromady 100. Dalších 17 získáte za dokončení unikátních map. Posledních 15 bodů na vás čeká za finální souboje jako Maven’s invitation, zabití Searing Exarcha nebo Eatera of Worlds.

Co když udělám chybu?

Určitě mnoho z nás při prvotním prozkoumávání stormu vezme body, které bychom později raději neměli. Nebo prostě pasivka nesplňuje naše představy. Nebo, a co si budeme nalhávat, s takovým reworkem je to dost možné, bude pasivka jednoduše bugnutá a nebude fungovat. Ať už chceme dávat body pryč z jakéhokoliv důvodu, budeme potřebovat Orb of Unmaking. Ten zaprvé bude dropovat jako každý jiný orb v mapách. Zadruhé jej bude možné koupit u Kiraca v libovolném množství za cenu 2 Orb of Regret za kus. Jeho šance na drop byla zvýšena oproti minulým ligám.

Staré známé tváře

Mnoho pasivních bodů již známe z předchozí iterace atlasu. Některé se objevily jako pasivní body na stromech, jiné jako bonusy na craftitelných watchstonech. Většina dostala nějaké menší úpravy, asi jako když Keanu Reeves navštíví kadeřníka. Je na něm něco jinak, ale stále je to ten starý dobrý Neo. Přebírat se všemi by asi bylo velmi časově náročné a uspalo by asi i ty nejpozornější z vás, proto se podíváme primárně na ty nové a zajímavé.

Abyss

Kromě všech původních pasivek dostala abyss jednu velmi zajímavou – Corrupted Gaze. Ta nám dává šanci, že abyss jewely, které najdeme, mají šanci mít 5-6 statů, ale zároveň budou i corrupted. Běžně je toto maximum 4 staty. Pokud člověk bude mít štěstí, může získat extrémně drahý a silný jewel. 

Bestiary

Do řady pasivek, které k dispozici dostává Bestiary, se přidalo hned několik módů, jenž se původně nacházely na watchstonech. Řeč je o nové notable Natural Selection, která při generaci mapy každého beasta vytvoří dvakrát, a pak vám do mapy strčí toho vzácnějšího. Druhým přírustkem je čtveřice pasivek Hunt for Farrul, Craiceann, Fenumus nebo Saqawal. Ty přidávají šanci na nalezení beastů patřící do specifické skupiny jako The Wilds nebo The Caverns. Opět se jedná o původní bonusy na watchstonech.  

Blight

Pasivkami, které budou patřit, dle našeho názoru, mezi ty nejvýdělečnější, se pyšní Blight. Najdeme zde již známou vyšší šanci na Blighted mapy, rychlejší spawn monster nebo šanci na získání mapy, která garantuje Blight. Novinek je zde několik. První, která stojí za zmínku, je Mycelial Swarm. Ta vám dává šanci, že v lokacích, kde se nachází Blight, se bude nacházet ještě jeden navíc. Což je vůbec poprvé, kdy můžeme v jedné mapě najít dva Blight encountery. Zajímavým přídavkem je také Distilled Fungus, který přivádí do hry novou currency, Oil Extractor. Currency, pomocí níž zničíte předmět s annointem a získáte náhodně jeden z olejů, který je potřeba k jeho vytvoření.

Breach

Pozadu nezůstává ani Breach, který dostává pasivku Call of Xesht-Ula. Nový typ Breachlorda, tak trochu připomínajícího Megazord z Power Rangers. Jeho jméno je totiž směsí jmen všech již známých Breachlordů a tomu odpovídá i loot. Xesht-Ula totiž nemá žádný vlastní splinter nebo Breach, místo toho dropuje splintery patřící náhodným Breach bossům.

Essence

Asi všichni si pamatujeme Essence v Haewark Hamlet. Jedna z nejlepších strategií pro nové hráče, jak si vydělat, aniž by hráč potřeboval cokoliv dělat. Tyto pasivní body zůstávají povahově stejné a naopak se ještě vylepší díky Crystal Resonance. Tato pasivka dělá hned dvě dobré věci. Zaprvé není možné, aby corrupnutÍ okamžitě probudilo zmrzlou Essenci. Tím odstraňje jeden z nevýhodných výsledků pro hráče a zvyšuje šanci na ten žádaný. Zadruhé, pokud vypustíme Essenci se Shrieking tierem, zduplikuje se. To znamená, že máme-li zároveň Amplified Energies, každá Essence bude zduplikovaná, pokud ji neúspěšně corruptneme.

Essence budou pravděpodobně velmi dobrou volbou pro ty z vás, kteří budou chtít používat pasivní strom stylem “nastav a zapomeň”, protože generuje odměny bez jakéhokoliv zásahu hráčem.

Harbinger

Mnozí z vás si vzpomenou na Harbingery z Rituálu. Do takových extrémů je pravděpodobně znovu nevyženeme, ale i přes to vypadají velmi silně. Kromě již klasického garantovaného Harbingera a šance na toho silnějšího, máme nově pasivku, která harbingerům snižuje cooldown. Navíc vyvolávají o 60 % více monster. To znamená, že Harbingery, které potkáte, zabijete výrazně rychleji. Aby přidaná efektivita nebyla málo, pasivka také dává šanci, že vám místo fragmentu currency, rovnou currency dropne celá. Teoreticky to tedy může být místo Mirror Shardu rovnou celý Mirror.

Stejně jako Essence jsou tyto pasivky velmi výhodné pro “nastav a zapomeň” strategii.

Strongbox

Poslední z těch starých mechanik, které podporoval už původní atlas, jsou strongboxy. Ty dostaly zajímavé pasivky v podobě zvýšení šance na ty lepší Strongboxy a duplikace jejich obsahu. Další dobrá volba pro “nastav a zapomeň”.

Úplně nové možnosti

V novém stromě najdeme také hned několik bonusů pro mechaniky, které neměly na Atlase žádné zázemí. Pojďme se na ně podívat.

Kirac

Dobře, tento je takový staro-nový. Kirac svým účelem nahradil Zanu a Zana už nějaké pasivky měla. Mnoho Kiracových se ale týká nových Scouting reportů. Některé zvyšují šanci na jejich drop, jiné zase Zvětšují šance na drop Reportů s konkrétními odměnami. Kirac vám pravděpodobně v endgame příliš nepomůže, protože na mapy z jeho misí se neaplikují žádné bonusy z vašich pasivek. Nicméně na začátku vaší poutě Atlasem bude nepostradatelným článkem, který vám pomůže nacházet nové neprozkoumané mapy.

Shrine

Dobře, teď už něco opravdu nového. V původní verzi Atlas pasivek na Shrine nebylo místo. Nyní je ale GGG vytvořilo. A že si dalo záležet. Tyto pasivky nabízejí garantovanou shrine v každé mapě, extra trvání a efekt jejich buffů. Dále extra nepřátele, kteří shrine budou strážit a šanci na získání extra buffu při použití shriny. Celé to pak uzavírá šance na objevení Covetous Shrine, která vám dá extra kvantitu a raritu itemů z monster. Zároveň také zvýší damage, který dostáváte.

Mapy

Tyto pasivní body budou pravděpodobně základem pro hladký průchod mapami. Mají totiž za účel vylepšovat drop map. Navíc dávají šanci na získání Kirac módů na jedno použití zdarma, zvyšují drop Favoured map nebo přidávají extra raritu a kvantitu, pokud používáte Fortune favours the Brave mód od Kiraca. Tyto pasivky budou, stejně jako Kirac, kritické, ale pravděpodobně se postupem času budete snažit jejich počet redukovat.

Scarabové

Ano, čtete správně – scarabové. Úplná novinka. Tato mechanika dostává pouze jedno kolo. Ale jaké! Velká pasivka nám dává 10% šanci, že při použití Scaraba se Scarab nezkonzumuje. To zvlášť oceníte, pokud používáte každou mapu hned několik scarabů. Malé cestovní pasivky také nejsou k zahození. Dávají vám totiž šanci, že při zabití unikátního bosse v mapě vám dropne scarab. Pravděpodobně velmi zajímavá mechanika, pokud budou dropovat Gilded nebo třeba i Winged scaraby.

A mnoho dalších

Pasivní strom atlasu nabízí ještě mnoho dalších možností. Noví bossové a Maven samozřejmě mají každý své vlastní bonusy, nechybí ale kultovní klasiky jako Shaper a Elder, Synthesis nebo Sirus. Dalšími novinkami jsou například pasivky pro unikátní bosse, rare monstra, unikátní mapy nebo Labyrint trialy. Víceméně žádné mechaniky jako celek nezmizely, takže se nebojte, najdete zde také pasivky pro Alvu, Jun a Nika, Legion, Expedition, Harvest, Delirium, Beyond nebo třeba Metamorph. Nechybí ani věci jako sextanty a mnoho dalších.

Jak jsme zmínili – 641 pasivek. No a vybrat pouze 128 z nich bude velmi těžké. Ale asi to bude známka dobrého designu a balance, když umístíte všechny své body a stejně máte stále pocit, že něco dalšího ještě prostě musíte vzít.

Pár rad na závěr

Nenechte se stáhnout videi typu “Profit 100000ex za 5 vteřin!!! Jak jsem to udělal? Tahle pasivka je OP!!!!“. Poberte primárně tu mechaniku, která vás baví dělat. Protože ačkoliv je aktuální strom zajímavý, je mnohem náročnější ho měnit, než ten starý. Nepodceňjte sílu Map pasivek. Pokud chcete zabíjet bosse, zaměřte se jen na Maven, Exarcha nebo Eatera of Worlds, protože vždy budete moci po Atlase náhánět jen jednoho a body v ostatních bossech by pro vás nic nedělaly.

Odebírat komentáře
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline komentáře
Zobrazit všechny komentáře