Balance Manifesto Harvest ligy

Každá liga přináší nové možnosti, jak vylepšit slabé herní mechaniky či oslabit ty extrémně silné. Čti Purposeful Harbinger a Archmage Stormbrand.

V Harvestu se GGG zaměřilo převážně na rebalance Brandů, Warcries a obouručních zbraní. Jak tyto změny vypadají podrobně se dozvíme z patchnotes, dnes si hlavně povíme, proč k těmto změnám došlo.

Obouruční zbraně a pomalé útoky

Obouruční zbraně byly zaměřené primárně na silné útoky a větší risk (kvůli absenci blocku ze štítu, či dualwield mechanik), nicméně časem ztratily svoji sílu oproti lepším jednoručním zbraním, a proto byla potřeba změna.

GGG chce obouručním zbraním navrátit jejich sílu, ale ponechat jim jejich risky gameplay. Obouruční zbraně tak dostanou nové ofenzivní i defenzivní mechaniky jako například možnost zastunovat bosse.

Bex o buffu obouručních zbraní

Navíc nové zdroje AoE a poškození ze support skillů a skillů samotných umožní hráčům investovat více passive pointů do životů či obrany.

Veškeré obouruční zbraně s vyšším levelem byly rebalancovány tak, aby byla podpořena jejich diverzita. Cílem bylo, aby každá obouruční zbraň měla svoji specifickou roli.

Skilly, které mají fungovat s obouručními zbraněmi byly předělány tak, aby z nich obouruční zbraně opravdu benefitovaly. Warcries například mnohem více podporují pomalejší útoky.

Dual Wield

Physical Damage multiplier pro Dual Wield byl odstraněn. Originálně bylo toto řešení implementováno z toho důvodu, že Dual Wield se zdál být slabý oproti obouruční zbraním a obrovské defenzivní síle štítů. Což se časem změnilo a Dual Wield sesadil z pomyslného trůnu poškození obouruční zbraně.

Tato změna tak umožňuje návrat obouručních zbraní na první místo v damage a Dual Wield zůstane králem rychlých útoků.

Brandy

Důvodem ke změně Brandů byl hlavně pasivní styl hraní, který umožňoval hráčům velmi jednoduše uhýbat obtížným mechanikám některých bossů, zatímco brandy vyřešily veškeré problémy.

O řešení pasivity a změnách mechanik Brandů se můžete dočíst v tomto článku.

Díky všem těmto změnám dostaly Brandy několik buffů jak v podobě úpravy skillů, tak passive pointů a cluster jewelů.

Warcries

Do teď poměrně slabé Warcries prošly obrovskou změnou a dostávají velké buffy a rework. Samy o sobě budou mít mnohem delší trvání, ale také delší cooldown. Nicméně tento cooldown už nebude sdílený mezi jednotlivými Warcries, a tak jich budeme moci využívat vícero najednou.

Cílem tohoto reworku bylo vytvořit z Warcries skill, který bude mít mnohem větší důraz na souboje, a bude tak pro hráče mnohem zajímavější i za cenu toho, že budou chvíli stát na místě a „sesílat“ Warcry.

Pro fanoušky starého stylu Warcries GGG přidávají do hry tento keystone, který umožňuje sesílat Warcries instantně, ale za cenu toho, že všechny Warcries budou sdílet cooldown. Tento Keystone byl navržen primárně pro ty hráče, kteří budou benefitovat pouze z jednoho Warcry, a ne z jejich většího počtu.

Těšit se také můžeme na spoustu nových Warcry cluster pasivek, které nám přinesou bonusy, jako je snížení cooldownu, rychlejší sesílání a damage boost do exerted útoků.

Stuny

Díky změnám v síle pomalých útoků dochází k tomu, že je nyní mnohem jednodušší stunovat bosse právě díky tomu, kolik poškození jeden úder způsobí. GGG nově místo toho, aby zvedalo treshold pro stuny, udělí bossům imunitu na další stun potom, co stun dostali (2s pro většinu bossů s výjimkou Eldera, Shapera, Siruse a Guardianů, kteří budou mít 4s).

Stunování se tak stává novým obranným mechanismem pro buildy, které budou využívat obouruční zbraně. Díky tomu se ze stun duration stává důležitý atribut kvůli tomu, že stuny nepůjde chainovat.

Změny Ascendancí

Hierophant, Chieftain a Berserker se dočkají změn v jejich Ascendancích, které mají za cíl vytvořit silné individuální mechaniky, jež samozřejmě ovlivní styl hraní dané Ascendance.

Keystones

V Marauder-Duelist části byly přidány nové Keystones, které umožňují investovat do pomalých Impale útoků, Armoru a také Warcries.

Také Keystones, které byly k dispozici z Timeless Jewelů, budou k dispozici v klasickém passive tree. Nově tam tak můžeme hledat například Glancing Blows, Wind Dance nebo The Agnostic.

Další změny Pasivního stromu

Pasivní strom se dočkal velkého počtu změn s cílem posílit nově představené mechaniky a zároveň poskytnout některým větvím větší rozmanitost a to hlavně těm, které se zdály být slabé.

Mechaniky jako je Rage, Unleash, Corpse manipulation, Warcries, Heralds a Bannery, dostanou nové skill pointy ve stromě.

Spousta větví v pasivním stromu byla stejná a lišila se jen pozicí a počtem pasivek v dané větvi. To GGG změnilo, a nově tak můžeme očekávat u každé větve vlastní identitu a funkci.

Critical Strike Multiplier bude mít snížen hodnoty ve všech pasivních bodech a také na některých předmětech.

Nově se také můžeme těšit na Indigo Oil, který slouží jako před-úroveň pro vzácnější oleje. Teď již budeme mít možnost získat na amulet jakoukoliv Notable pasivku ze hry. Mimo olejů se také dočkáme nových aniontů pro prsteny a mapy.

Cluster Jewely

Jak jsme již zmiňovali v článcích předtím, Cluster Jewely zůstávají ve hře a budou padat mnohem častěji, aby tím reflektovali méně častá Deliria.

Nicméně spousta Cluster Jewelů byla problematická kvůli přehnanému stackování jejich efektu, a protože GGG nechtělo omezit Notables pouze na jeden, dostávají tak Cluster Jewely maximální omezení hodnot či rework.

Jako příklad nám poslouží oblíbený Purposeful Harbinger, který zvyšuje sílu buffů z našich aur o 8% za každý Herald až do maximální výše 40%. To znamená, že když použijeme pět Heraldů a jeden Purposeful Harbinger, dostaneme stejný efekt, jako bychom měli tři heraldy a dva Purposeful Harbingery.

Clustery s dvěma jewel sloty a silnějšími Notables budou mnohem vzácnější, než byly během Delirium ligy. Unikátní Clustery ve hře zůstávají, ale budou také mnohem vzácnější, protože bude těžší se dostat do Simulacra.

Treshold Jewely

Unikátní Jewely pro skilly jako jsou Dual Strike, Magma Orb, Molten Strike a Fireball, dostávají rework, který změní to, na čem je daný skill postavený. Nově tak otevírají dveře pro různé využití onoho skillu, než aby zaujímaly roli must have jewelu.

Abyste se nezlobili, že došlo ke změně těchto jewelů, dostanou jednotlivé skilly buff do damage, AoE nebo dalších vlastností.

Další „malé“ změny

Dostáváme se skoro k závěru našeho článku a „malým“ změnám, které působí obrovsky.

Shakari Pantheon nově snižuje dobu trvání na polovinu a dává imunitu na jedy pouze v případě, že jich na sobě máme již pět. Důvod pro tuto změnu je to, že jeho síla velmi trivializovala souboj s Al-Hezminem.

Totemy dostávají vylepšenou AI pro některé skilly, které targetují speciální cíle a Hexproof bude nově shazovat i cursy, které na sobě máme aplikované.


Již zítra se můžeme těšit na patchnotes a s tím spojený theorycrafting našich nových buildů. Ovšem již dnes můžeme připít na meta buildy, které jsme tímto článkem pohřbili.

 

Komentujte

avatar

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  Subscribe  
Upozornit na