Co bude po nerfech nehratelné?

GGG vydalo Balance Manifesto, které je plné brutálních nerfů – co bude pořád ještě hratelné a které buildy si už jen tak nezahrajete? Ty nejdůležitější změny se v tomto článku pokusíme vypíchnout.

Co hratelné bude

Překvapivě spousta věcí vlastně hratelná pořád bude, některé skilly a kombinace třeba nebudou tak silné, ale očekávání hráčů bylo asi horší, než to co nám představilo Balance Manifesto. Samozřejmě bude záležet, jaké detaily odkryjí samotné Patch notes, ale zatím to nevypadá tak tragicky.

Začneme tedy těmi lepšími zprávami, a tedy tím, co hratelné pořád bude a nebo překvapivě začne být opět hratelné i když dřív úplně nebylo.

Trapky a Bow buildy

Cože? Trapky? Taky jste zapomněli, že ve hře vůbec jsou? To je asi stav drtivé většiny hráčů a GGG i díky tomu trapky prostě nechalo tak jak jsou a nepřišel na ně žádný nerf. Ba naopak dostávají některé i lehký buff. No a rádi bychom řekli, že trapky teď nebyly rozhodně slabé, jen nebyly hrané.

Některé trapky dostávají damage buff (25% More damage pro Lightning Spire Trap a 40% More damage pro Seismic Trap) a přichází změna pro zvyšování jejich frekvence hitů. Nyní to ovlivňuje Cast speed, po novu to však bude ovlivňovat Trap Throwing Speed. Unikátky jako Architect’s Hand tedy budou extrémně užitečné a dokážou damage těchto typů trapek dost zvýšit oproti nynějšímu stavu.

Stejným způsobem netknuté jsou i Bow buildy – ba naopak dostaly stejně jako trapky některé skilly buff. V manifestu je zmíněn buff Lightning Arrow, Barrage a Split Arrow.

Poison

Že ale nechcete hrát Assassina? To nevadí, ten teď stejně asi nebude primární volbou, protože dostal na poison Ascendency nerf. Jenže poison jako takový dostal brutální nášup damage – 50% More damage, abychom byli přesnější.

Poison tedy teď bude hratelný i na jiných Ascendency než jen na Assassinovi. Celkový nerf Assassina vůči poisnu je cca 60% Less damage, ani na něm tedy nebude nerf tak extrémně znát vzhledem k plošnému 50% buffu.

Melee Totemy

Kromě přidání velice slibně vypadajících “Slam totemů” v podobě Earthbreaker Supportu se dočkáme i možnosti přidat na Melee totemy Multistrike Support. Ať už se tedy vydáte cestou Ancestral Warchief nebo Slam totemů, nebude to zřejmě špatná volba.

Dle GGG je třeba nerf Ancestral Warchief totemu jen cca 2,5% damage – což je naprosté nic, když vezmeme v úvahu, že jde o expanzi naprosto nabitou brutálními nerfy.

DoT buildy jako startery

I když přichází relativně velký nerf v podobě zrušení DoT Multiplierů třeba na cluster jewelech, tak většina DoT buildů (Essence Drain, Cold DoT Occultist buildy apod.) budou minimálně jako starter buildy naprosto v pohodě.

No a pokud DoT buildy budete chtít dostat i někam dál, umožní nám to nyní zbraně – Damage over Time Multiplier módy budou nyní suffix, což možná nezní kdovíjak skvěle, ale ve finále to je extrémní buff! Uvolnění jednoho prefixu znamená, že DoT zbraně budou moct být daleko silnější než dřív.

Mjölner, Cospri’s Malice a Poet’s Pen

I když trigger buildy dostávají extrémní nerf (o tom později níže), unikátek, které spelly spouštějí, se nerf týkat nebude. Pokud jste si někdy chtěli zahrát nějaký trigger build ve stylu Cast on Crit, pouvažujte spíše o buildech, kde budete závislí čistě jen na těchto zmíněných unikátkách Mjölneru – ty hratelné pořád budou.

EDIT po vydání patchnotes – Zadarmo budou jen trigger spelly z Mjölneru, ostatní unikátky změna ovlivní.

Summoneři

Je to skoro k nevíře, ale na summonery GGG tentokrát skoro ani nesáhlo. Minion Damage Support sice dostává nepříjemnou penalizaci na Life minionů, ale to je tak nějak vše, co je ovlivní. Holt pokud budete chtít větší damage, budete muset zainvestovat i do defensívy svých většinou nemrtvých mazlíčků. Hratelní nicméně rozhodně budou.

Co hratelné nebude

No a teď k těm horším novinkám a extrémním nerfům, které některé typy buildů totálně zadupají do země – minimálně tedy jejich varianty bez extrémních investic.

Archmage buildy

Nebudeme si asi nic nalhávat – tenhle nerf čekali zřejmě všichni. Jestli je vhodné nerfnout primárně jen Archmage support, to už je trochu jiná básnička. Archmage nyní misto 6% mana costu bude dávat skillům jen 5% a zároveň na 20. levelu místo 108% mana costu jako damage bude dávat jen 60% damage.

To je extrémní nerf, který sice neznamená, že Archamge buildy budou úplně nehratelné, ale rozhodně jim brutálně sníží damage, minimálně do chvíle, než do nich nainvestujete hromady exaltů.

Oneshotovací Slam Buildy

Dalším naprosto oprávněným kandidátem na nerf byly buildy, které naprosto zneužívaly sílu Slamů naboostěných přes Warcrye. Díky tomu dostal extrémní nerf Seismic Cry, který nyní již nebude dávat more damage.

Po pravdě to ovšem neznamená, že Slam buildy nebudou dobré – jen se jim brutálně omezil strop jejich damage. Možná to ale nevadí, protože teď byly opravdu extrémně silné a Slam buildy doslova oneshotující Maven nebyly tak vzácné ani drahé.

Cast on Crit a další Trigger buildy

Dalo by se říci, že jedny z nejzábavnějších buildů v Path of Exile dostanou takový nerf, že budou naprosto nehratelné – minimálně dokud do nich nenainvestujete obrovské množství currency. No a stačila k tomu jediná “drobná” změna.

Spelly, které budou nyní spouštěné pomocí triggeru jako je třeba Cast on Critical strike budou nyní stát manu – a to v některých případech i víc, než kdybyste je castili sami. Co je možná velkým šokem a dle nás velkou nedomyšleností je to, že takto bude ovlivněný i Spellslinger.

Cast on Critical strike bude na relativním budgetu hratelný zřejmě pouze z Inquisitora v kombinaci s Eldritch Battery. Jiné varianty budou muset nějak nahnat extrémní sustain many, který se bude pohybovat v řádech stovek za vteřinu – to na malém budgetu možné prostě není.

Spellslinger bude dle nás hratelný jen v případech, kdy ho budete využívat jen pro 1 skill a i tak tato změna způsobí, že už nebudete moci zarezervovat moc many. Spellslinger buildy, které spouštěly 3 a více spellů najednou budou doslova nehratelné – nezbyde vám na jejich spouštění totiž mana. RIP Spellslinger…

Elementalist buildy s damagí za golemy

Pokud jste hráli nějaký Elementalist build, kde většina vaší damage přicházela z buffu “Damage per Summoned Golem”, vyvolali jste hromady golemů a tím to haslo – tak váš build se stal právě nehratelným.

Tento buff damage za každého vyvolaného golema GGG odstranilo a již nebude tak jednoduché na elementalistce získávat damage – tedy ne jen tím, že vyvoláte 6 golemů.

Nesmrtelné Fortify buildy

Pokud jste někdy hráli build, který se zaměřoval na brutální efekt Fortify, díky čemuž dosáhla vaše postava klidně až 90% redukce damage jen díky Fortify – tak váš build se právě stal papírovým.

Strop pro mitigaci damage u Fortify nyní bude při investicích do Fortify efektu “jen” cca 40%. Nicméně i těch 40% je stále extrémně silná defensivní mechanika – jen už prostě nebudete nesmrtelní.

Ostatní změny stojící za zmínku

Jako kompenzaci nerfů nejen Seismic Cry ale i supportů, však dostane spousta samotných skillů buff. Neznamená to sice, že budou po tomto buffu na 6L stejně silné jako dřív, ale třeba na méně lincích, třeba na 4L, budou zřejmě paradoxně silnější než dřív ve stejném 4L setupu.

Flašky

Velkým nerfem budou bezesporu pro většinu buildů flašky – s tím se ale prostě budeme muset nyní nějak poprat. Co dostává extrémní nerf s tím spojený, jsou Crit buildy používající Diamond Flask. Ta již nebude dávat mód Your Critical Strikes are Lucky ale namísto toho bude dávat 100% increased critical strike chance – RiP Diamond Flask.

Imunita na Elemental Ailments

Nerf dostávají taktéž Ascendency, které byly doteď imunní na Elemental Ailmenty, Raider bude mít jen 50% chance to avoid elemental ailments, což ale půjde dohnat na věcech a ve stromu pasivek. Oproti tomu Inquisitor a Elementalistka tuto schopnost ztrácí úplně.

Díky změnám flašek bude tedy nyní pro většinu buildů zapotřebí do těchto imunit nějak investovat. No a i když nebudete úplně imunní, rozhodně půjde jejich efekt zredukovat natolik, že si ho skoro ani nevšimnete.

Craftování veiled módů

Obrovský nerf dostává takzvaný Aisling Slam na veiled módy z Betrayalu. Ten bude nyní pro většinu hráčů naprosto nepoužitelný – nyní totiž během procesu přidání nového Veiled módu odstraní z itemu jeden současný náhodný affix.

Půjde to samozřejmě částečně obejít meta-craft módy jako Prefixes cannot be changed – ale to je varianta craftingu, která bude velice nákladná. Pokud se tedy nebudete vyloženě zaměřovat na crafting a nebudete mít obrovský budget exaltů – je pro vás nyní Aisling Slam úplně k ničemu.

Slova závěrem

Popravdě nejsou nerfy tak extrémní jak jsme je čekali. Zdá se, a trochu v to doufáme, že se pouze omezí úplný strop damage pro některé buildy, které nyní dosahovaly nesmyslných čísel jako třeba 50M Sirus DPS. Detaily sice uvidíme až s příchodem patch notes, ale vesměs bychom to neviděli tak černě. Pokud vše bude správně vybalancované, dočkáme se sice lehkého zpomalení hry, ale snad to doufejme zajistí větší variabilitu buildů.

Zároveň bychom rádi poděkovali členům komunity, kteří nám pomohli do článku vypíchnout ty nejdůležitější změny: Kofi, Plavec a Simo – děkujeme! 🙂


A co váš oblíbený build? Bude na nové lize hratelný? Jsou pro vás zmíněné nerfy tak zásadní, že ligu skipnete nebo se s tím hodláte ve hře nějak poprat?

Subscribe
Upozornit na
guest

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments