Co nás v PoE čeká a nemine – 2. část

Jak jsme slíbili, přinášíme vám druhou část informací a spekulací, co nás brzy v PoE potká. Tentokrát se zaměříme především na “Developer Q&A”.

Nezapomeňte také, že již dnes večer ve 23:00 dojde k oznámení nové ligy! 

To nej z Developer Q&A

Neradi bychom jenom přeložili slovo po slovu oba celé Developer Q&A články – zprvu by to bylo opravdu hodně práce a též ne vše nám přijde úplně důležité. Pokud byste si chtěli Q&A pročíst úplně celé a zvládnete to v angličtině, mrkněte na Developer Q&A Part I a poté na Developer Q&A Part II.

My se místo toho pokusíme vytáhnout jen to nejdůležitější a alespoň trochu to rozdělit do jednotlivých sekcí.

Vývoj a aktuální status hry

Spousta otázek komunity hráčů PoE směrem k vývojářům se samozřejmě týkala samotného vývoje hry, její budoucnosti a toho, jak vývojáři vidí aktuální status hry. Něco jsme již nakousli v minulém díle, ale teď se podíváme na jednotlivá vyjádření Chrise Wilsona, respektive GGG.

Uvidíme někdy znovu  mechanicky “jednodušší” ligy jako byl třeba Breach, Abyss nebo Rampage?

Odpověď zde je víceméně Ano! Chris by totiž rád vedl vývoj lig směrem, kdy se vytvoří v základu mechanicky jednoduchá a snadno pochopitelná liga připomínající právě třeba éru lig Breach, Essence a Abyss.

K tomu všemu by měl ale vždy rád nějaký pořádný meta content, prostě něco co si mohou opravdu pořádně užít hardcore hráči. Takovýmto typem ligy by měla být již ta, kterou uvidíme v rozšíření 3.7.0..

Cítí GGG, že je potřeba každou další ligu udělat lepší a větší než tu předchozí?

Většinou tým vývojářů prý úplně necítí “potřebu” to tak udělat, ale ono se to vyvine tak nějak organicky. Vývojáře pořád napadají čím dál tím víc cool nápady, ale na druhou stranu – tohle tempo je těžké udržet.

Pro 3.7.0. se GGG snaží některé aspekty trochu “odlehčit” – nicméně Chris slibuje, že to bude dobré! 

Clearspeed začíná být s každou další ligou větší nutností – jsou s tím vývojáři spokojení?

Momentálně se dle vývojářů určitě nehraje Path of Exile s rychlostí, kterou si představovali někde v roce 2006. Jenže nějaké plošné “zpomalení” hry by napáchalo daleko více zla, než by udělalo dobra – takže ani to se určitě neuskuteční.

GGG se prý snaží vytvářet obsah, kde clearspeed není úplnou nutnosti – ale samozřejmě se nedá popřít to, že čím rychleji zabíjíte, tím rychleji jste schopni se dostat ke currency, dál ve hře atd. 

Trade na PC verzi

Nějakou dobu zpět bylo na webu path of exile zveřejněno “Trade Manifesto” a častou otázkou hráčů je, jestli se v postoji GGG k obchodování ve hře něco změnilo.

A odpověď? Ne, nic se nezměnilo a GGG si stále stojí za vyjádřením ve výše uvedeném manifestu – což znamená, žádný Trade Market přímo ve hře.

A nás by to potěšilo dvojnásob, protože by bylo konečně možné pořádat nějaké komunitní krátkodobé eventy! 

Itemy, crafting a power creep
Přinesly do hry nedávné velké změny jako fossil crafting, Synthesis crafting a změněný systém Masterů takzvaný “power creep”?

Určitě ano – a je to tak trochu úmyslné. Chris to okomentoval tak, že pokud přidají do hry nějaký nový crafting systém, bylo by docela nudné, kdyby s ním nešly vycraftit zase o trochu víc OP věci, než byly dostupné ve hře dříve.

Zároveň se ale snaží vývojáři tohle vše i trochu kontrolovat aby se nestalo, že věc, která byla před 3 ligami naprosto OP, byla teď naprosto k ničemu v porovnání s novými věcmi. A přesně proto je crafting TOP itemů velice, ale velice nákladný na currency.

Takže až se budete vztekat, že na craft OP luku, který přidá milion levlů ke gemům, potřebujete asi tak 2 miliony exaltů – víte proč tomu tak je.

Ve hře padají tuny itemů, většinu z nich ale filtrujeme a nesbíráme, protože je malá šance, že by byly vůbec použitelné – bude se s tím něco dělat?

Chris si uvědomuje, že klasické (ne Elder, Shaper atd.) raritní itemy mají dnes již malou šanci na to být upgradem pro naše postavy. Především v pozdější fázi hry a díky craftingu, který tu šanci, že dropnutý item bude použitelný ještě snižuje. 

Tato situace samozřejmě není pro hru ideální a vývojáři se s tím rozhodně pokusí něco udělat. První takové změny by měly přijít s mega-rozšířením 4.0.0. Jenže v podstatě “předělat” drop systém si vezme času daleko více – musíme být trpěliví!

Přidají se do hry další typy zbraní jako třeba kuše a oštěpy?

Vývojáři by další typy zbraní rádi přidali, ale momentálně nemají pevný plán, kdy by se ve hře mohly objevit. Logickým místem by pro takovéto “rozšíření” bylo 4.0.0, jenže tenhle patch toho už tak bude prý mít v sobě hodně.

Nové typy zbraní budou potřebovat spoustu práce především na animacích, takže si ještě počkáme.

Ostatní
Bude progres Betrayalu někdy vázaný na ligu a ne na charakter?

Vývojáři ohledně tohoto vedli prý dlouho diskuzi – a její výsledek je… ANO! Jestli to bude v 3.7.0 nebo až v 3.8.0 zatím netušíme.

Bude sbírání Sulphitu pro Delve někdy vázano na ligu a ne na charakter?

Je to sice poněkud nečekané, ale odpovědí je zde opět ANO. Zde už ale vývojáři vůbec netuší, kdy tato změna do hry přijde. Prý to bude potřebovat ještě pořádně doladit, než bude moci sulphit být sdílený mezi charaktery.

Uvidíme další módy pro privátní ligy? Třeba nekonečný Delve?

Pro privátní ligy se určitě budou další módy přidávat, ale vývojáři by neradi přidávali modifikace, které hru zjednoduší. Což by byl přesně příklad nekonečného Delvu.

Co se ale chystá, je Custom Race systém, kde si budeme moci vytvořit krátkodobé (spíše v rámci hodin než dní) ligy. No a tam by se nějaké zábavné módy jako třeba nekonečný Delve objevit mohly!