Mechanika damage a resistance

Úvodní stránka Fórum Diskuze o hře Herní mechaniky Mechanika damage a resistance

  • Toto téma obsahuje celkem 0 odpovědí. Do diskuze (1 diskutující) se naposledy zapojil uživatel OtheymusOtheymus a poslední změna proběhla před 6 měsíci.
Aktuálně je na stránce zobrazen 1 příspěvek (celkem z 1)
  • Autor
    Příspěvky
  • #3264
    OtheymusOtheymus
    Účastník
    • Počet příspěvků: 5
    • Nadějný Exile

    Úvod

    Zdravím pokusím se zde vysvětlit především pro začínající hráče detailněji proč je důležité mít vymaxované resisty a proč pracovant s penetrací. Bude zde zřejmě hodně čísel a příkladů 🙂 Něco podobného sepisuji prvně tak snad to nebude moc zmatené.

     

    Přehled resistů

    Damage v PoE můžete dostat či udělit ve třech hlavních větvích a to Chaos, Physical, Elemental: Fire, Cold, Lightning. Z těchto tří hlavních máte možnost získat resisty na chaos a elemntal, které vám umožní snížti damage, který dostanete. Resisty jsou jediný způsob jak  snížti damage od chaosu či jakéhokoliv elementu, kromě obranných opatření jako je evade, dodge případně chaos inoculation a proto jsou velmi důležité.

    Vaše resisty můžete vidět v charakteru v defenzivní záložce kde je resist vyobrazen dvěma procentuálními čísly. první hodnota je váš aktivní resist hodnota v závorce je váš resist tzv. přecapovaný, který slouží především proti elemntal wekness, které vaše resisty snižuje.

    1. Aktivní hodnota resistu je celkový resist daného typu, který máte až do výchozí hodnoty 75%. je to hodnota, která bude použita pro výpočet zmírnění poškození daného typu damage.

      <li style=”list-style-type: none;”>
      <li style=”list-style-type: none;”>
      <li style=”list-style-type: none;”>

     

      <ul style=”list-style-type: disc;”>

    • 75% cap může být zvýšen pasivními body, aurami, flaškami případně unikátními itemy
    • Pokud půjdete do zóny, která má affix ‘-x% maximum elemental resistances’, bude toto číslo sníženo
    • Pokud váš napadne monstrum, které má penetraci bude tto číslo sníženo na daný resist.

    2.  Hodnota v závorce tedy resist nad váš cap je veškerý resit, který máte na gearu či v pasivkách.

    • Itemy Formless Inferno nebo Choir of the Storm měří další statistiky pokud jste přecapovaný, takže se vyplatí do resistů investovat mnohem více bodů
    • Pokud jste v zóně kde ej affix Elemental Wekaness, případně jste prokleti jinou cursou bude toto číslo sníženo

    Poškození snížené resisty  se počítá takto: D= (1 – Resistance) * Damage

    Pořadí redukce a penetrace  se počítá takto: D = (1 – ( min((ResUncapped – ResReduction), ResCap) – ResPenetration)) * Damage

    Jak vidíte jedná se o lineární funkci. Nyní tedy pojďme prozkoumat jak resisty fungují a jak důležité je investovat do maximalizace resistů a investice do penetrace.

     

    Maximum resistance

    Jak je psáno výše budete mít limit 75%, ale ten může být zvýšen na vyššeí čísla s použitím té sprváne investice do gearu, aur, flašek apod.. Zde několik příkladů pro představu:

    Monstrum náš zasáhlo řekněme 1000 fire damage pokud mám cap 75% dostali byhcom dle vzorku výše tento damage (1 – .75) * 1000 = 250.

    Nyní řekněme, že jsme získali jedne bod nad cap na hodnout 75% damage by byla potom takováto (1 – .76) * 1000 = 240

    Omezili jsme příchozí damage o 1/25=0,04=4% zvednutím našeho maximálního resistu o 1%! To znamená, že každý jedne bod resistu pří capu 75% poskytuje bodovu hodnotu 4%. Pokud investujeme další bod na hodnotu 77% bude to mít následující výsledek (1 – .77) * 1000 = 230

    Nyní jsme snížili damage o 1/24=0,42=4,2%. Jak vidíte, na těchto příkladech, protože investujeme více bodů do našeho maximálního resistu, každý procentní bod snižuje relativně více damage než ten poslední. Každý bod se sníží 1/(100% – Poslední Resistance).

    Vidíte jedná se o racionální funkci, která rychle roste pokud se blížíme hodnotě 100, protože se snižuje jmenovatel. Pokud to extrapolujeme a resist na fire dáme na hodnotu 99%, tak uvidíte, že damage kterou bychom dostali snížíe o 100% dalším procentem.

     

    (1 – .99) * 1000 = 10

    (1 – 1) * 1000 = 0

    1/1 = 100%

    Z těchto příkladů myslím snad každému dojde, že každý bod maximálního resistu je velmi silná záležitost a stává se tím účinějším čím víc bodů do něho investujete. Takže pokud je to možné vždy získejte maximum.

     

    Penetrace

    penetrace je jedna z mechanik, která není běžně moc pochopena a je to velmi dobra investice pokud se rozhodnete hrát elementální build. Penetrace snížuje vaši odolnost případně odolnost monster vůči danému elementu a to před výpočtem snížení damage:

    D = ( 1 – (Res. – Res. Pen.) ) * Damage

    Na této redukci není žádné omezení a můžete monstrům snížit resisty do záporných hodnot. Penetrace pak funguje jako multiplikátor pro váš damage, ale přílišná invetsice do penetrace nemusí být efektivní vzhledem k dalším možnostem. Tak zde se podíváme na účinnost 10% penetrace při různých hodnotách resist:

    ERP = 10% / (100% – Resistance)

    Vidíte další racionálni funkce, podobne funkci maximálních resistů, ale převráceně. Obecně platí pokud jste čistě elementární build, buete chtít výdy investovat nějaké body do penetrace jakýmkoliv způsobem. Je jen otázka kolik investovat  aby se to stále vyplatilo. pro následující příklad bueme přepokládat, že monstra nemají žádné resisty. řekněme že máme skill Fireball, který dává základní damage 1000 fire damage a máme 6 support gemu na jeho posílení jen musíme vybrat, které gemy s ním propojit abychom maximalizovali  damage. řekněme, že ignorujeme sekundární poškození stejně jako efektivní mechaniku skillu. zajímá nás jen prvotní poškození s tolika multiplikátory:

     

    Gems

    1. Fireball
      • (Level 20 ~ 1000 Základ Damage)
    2. Controlled Destruction
      • (x1.44)
    3. Elemental Focus
      • (x1.49)
    4. Concentrated Effect
      • (x1.54)
    5. Fire Penetration
      • (37% Fire Pen)
    6. Empower
      • (Level 4: +3 Levels → ~1500 Základ Damage)

    K tomu používáme ještě cursu Flammabilitu k dalšímu snížení resistů monstra o -44% za přepokladu, že monstrum nmá resisty ani redukci na cursy. To se počítá dle následující rovnice:

    D = (1500 * 1.44 * 1.49 * 1.54) * (1 – (Resistance – (.37 + .44)))

    Jedná se o lineární nárůst, ale co když zaměníme Fire penetration za jiný více multiplikátor Slower Projectiles (x1.29). Jedná se pak o tuhle rovnici:

    D = (1500 * 1.44 * 1.49 * 1.54 * 1.29) * (1 – (Resistance – (.44)))

    Z toho je zřejmé, že se tyto funkce protínají. Pokud bojujete s monstry s resisty jejichž hodnota je větší než 16% sestavení s Fire penetration působí větší poškození, ale pokud mají resistů méně je lepší volit jiný gem, než je penetrace. Obecně platí, že většina monster krom bossu má nízké hodnoty resistů. je mnoho dalších způsobů jak získat penetraci. Z pasivního stromu, flaška Wise Oak, která poskytuje 20% penetrace pro resist, kde máte nejvíc bodů. Pokud budeme mít nejvyšší resist fire a přičtemeli to k naší původní funkci vyjde nám toto:

    D = (1500 * 1.44 * 1.49 * 1.54) * (1 – (Resistance – (.37 + .44 + .20)))

    Pokud zaměníme Fire penetration za Slower projectiles výsledek je tento:

    D = (1500 * 1.44 * 1.49 * 1.54 * 1.29) * (1 – (Resistance – (.44 + .20)))

    Tyto dvě funkce se protínají při hodnotě 36% díky čemuž gem Fire penetration je méně efektivní proto běžným monstrům. jakmile se dostanete ale do map a k bossům kde mají velkou hodnotu resistů Fire penetration si udržuje svoji efektivitu mnohem lépe, ale musíte si uvědomit možnost investice do jiného sestavení pokud již jste dostatek penetrace nbrali jinde jiným způsobem.

    Závěr

    Doufám, že jste se v tom neztratili a dozvědeli se něco zjímavého o resitech jak fungují, jakým způsobem redukují damage a jakým zpsobem to ovliňuje penetrace. Teď hodně pracuji, ale pokud bude zájem můžu příště popsat o nějaké jiné mechanice ve hře snad vám tento malý článek pomohl se trochu zorientovat. Připomínky uvítám
    <h2> </h2>

    • Téma bylo upraveno před 3 měsíci, 2 týdny uživatelem OtheymusOtheymus.
    • Téma bylo upraveno před 3 měsíci, 2 týdny uživatelem OtheymusOtheymus.
Aktuálně je na stránce zobrazen 1 příspěvek (celkem z 1)
  • Pro reakci na toto téma se musíte přihlásit.