Jak nešel start ligy, streamer queue a hořící servery.

Starty nové ligy v PoE dokážou po masivním updatu být nepříjemné, start ligy Ultimatum byla však ale totální katastrofa. Pojďme se podívat, co se vše první dny stalo. Ale nebojte, doslova žádné servery nehořely.

Nekonečná fronta

Veškeré problémy spojené se startem nové ligy a spuštěním serverů začaly relativně nenápadně – pouze se pomalu hýbala fronta hráčů čekajících na vpuštění do hry.

Pomalejší fronta sama o sobě není nic extra zvláštního při masivních startech, kdy si chce zahrát najednou dost přes 150 tisíc lidí – tentokrát se hýbala ovšem velice, ale velice pomalu. Tak pomalu, že by trvalo hodiny posunout se ve frontě pár tisíc lidí.

Jakmile najdete příčinu, objeví se jiný problém

GGG příčinu potíží objevilo vcelku rychle – pomalou frontu způsobil proces, který při prvním přihlášení do ligy “migruje” postavy ze starých lig na novou verzi hry. Situaci začali tedy ihned řešit, ale nic se nedá vyřešit během pár vteřin.

Situaci nakonec GGG vyřešilo a fronta se začala hýbat daleko rychleji, všichni začali oslavovat, ale bylo moc brzy na to se radovat – to vše byl jen začátek špatného startu ligy.

Streamer priority

V mezičase řešení potíží s pomalou queue se GGG nicméně rozhodlo dát větším streamerům ve frontě prioritu a pouštět je do hry manuálně dříve než ostatní hráče. Za rozhodnutím stály 2 důvody, které na první pohled dávají rozhodně smysl. Jenže výsledkem byla extrémní nespokojenost většiny hráčů a ve finále to těžce odnášeli i streameři, kterým hráči nadávali a bylo z toho šílené drama. Dokonce i streameři, kteří se nechali prakticky ihned (jako třeba Zizaran) z prioritizace vyloučit, to měli na talíři od hráčů ještě i další den.

Za špatným rozhodnutím stály dobré úmysly

Teď již k těm důvodům, proč streameři měli ve frontě určitou prioritizaci – a musíme říct, že pokud se člověk odpoutá od toho, že je naštvaný, protože “on může hrát a já ne?!?” – dávaly docela i smysl.

První důvod, proč se GGG rozhodlo pro prioritizaci byl docela jednoduchý – věděli, že to bude nějakou chvíli trvat a u počítačů čekalo jen na Steamu 150 tisíc hráčů nahypovaných na novou ligu – a to je jen cca 60%; zbylých 40% hraje přes oficiálního klienta.

Vývojáři tedy chtěli, aby se mohli hráči alespoň dívat na nový content a ne jen koukat na zaseknutou frontu jak u sebe, tak u svých oblíbených streamerů.

Druhým důvodem byla marketingová kampaň, kterou mělo GGG rozjetou ve spolupráci s velkými streamery, kteří Path of Exile normálně vůbec nehrají – například Shroud. Zaplatili jim (a to je běžná praxe) tedy určitý obnos peněz, aby při startu nové ligy 2 hodiny hráli Path of Exile. Fronta byla ovšem tak pomalá, že by se daní streameři možná za 2 hodiny ani nedostali do hry.

Opět úplně první myšlenka je, že dává z businessového hlediska naprostý smysl v takové situaci dát streamerům prioritizaci – pokud jim jí nedáte, platíte za to, že prezentují nefgungující hru a je to stejné, ne-li horší, jak kdybyste vzali ten balík peněz a zapálili ho na zahradě.

Uvědomění

S brutálním backlashem od hráčské komunity však GGG následně uznalo, že i když měli úmysly dobré, bylo to velice špatné rozhodnutí, za situaci se omluvili a sdělili, že do budoucna již tyto kroky podnikat nebudou.

Za nás bychom však rádi dodali, že nejhůře to odnesli samotní streameři, kteří se o nějaké prioritní dostání do hry nikoho neprosili a komunita byla vůči nim úplně zbytečně extrémně agresivní. Zizaran udělal skvělé gesto, že se nechal vyloučit, ale jak sám zmínil, pro něj je to záležitost jedné PM na Discordu a je vyřešeno během vteřin. Drtivá většina i větších streamerů však takto přímý přístup pro komunikaci s vývojáři nemá a neměli možnost se nechat tak rychle vyloučit i kdyby chtěli.

Padání serverů

Po celém problému s nekonečnou frontou, streamer priority apod. už to vypadalo, že bude vše v pohodě a pořádně si zahrajeme – omyl! Jakmile lidé začali hrát, pomalu ale jistě zjišťovali, že hra je extrémně často odpojuje.

Jednu lokaci běželi hráči třeba 10x za sebou, po odpojení se jim úplně ztratil progress několika předchozích minut včetně itemů a podobně. Zároveň se objevily “potíže” s duplikováním itemů, ke kterým mohlo dojít při odpojení ze hry a to vše se dělo skoro všem hráčům každých cca 5-10 minut.

Vývojáři byli zoufalí a nevěděli, co situaci způsobuje, zkoušeli všechno možné a v raních hodinách sám Chris Wilson postnul zaoufalý edit do příspěvku na poe subredditu, kde se celá záležitost řešila

EDIT8: https://i.imgur.com/a9Qn6If.jpg

Když přetočíme čas rychle dopředu po tom, co GGG vyzkoušelo již všechno možné, dostáváme se na 11 hodin dopoledne v sobotu, kdy vypínají servery na provedení hodinové údržby. Ve 12 hodin se servery nahazují, hra nepadá a vše se zdá být vyřešené. Úleva je jak na straně hráčů, tak především na straně vývojářů.

EDIT9: Okay we fixed it. That took 13 hours -_-

Po 13 hodinách od původního startu tedy opravdu pořádně startuje nová liga a hráči si konečně užívají nové mechaniky Ultimatum.


A jaký je váš názor na celou situaci? Štvala vás prioritizace pro streamery a jak byste situaci řešili vy? Spousta hráčů navrhovala servery hned ze začátku vypnout, vše fixnout a udělat úplný restart ligy až následující den – bylo by to pro vás vhodnější řešení?

4 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
BEERsom (Dočky)

Já jsem to například tentokrát vůbec nepocítil, ale vůbec. Ke hře jsem se dostal až v sobotu dopoledne kdy byly servery zapnuté a když je nahodili hra mi šlapala perfektně… Ale chápu a lituju ten stressujici pocit z pátku.. Ne jedenkrát jsem v minulosti čekal ve frontě hned při spuštění nové ligy 🙂. Ale je vidět, že je lepsi si pockat minimálně do druhého dne. Stejně za tech 12 hodin toho ve hře zas až tolik neuteče

zdenek

Moc hezké zhodnocení celé situace, ta nenávist vůči streamerům je šokující a abych se přiznal nechápu ji. Sám jsem také vyčkával netrpělivě již od 20h (jj já vím, že to mělo začít až ve 22h), stahnul patch a postavil se do fronty kolem 21h a byl cca 15k 😀 když už jsem se konečně přihlásil a po cca 5minutách po kicku opět do fronty (tentokrát cca 180k) a potom zase kick, tak už jsem se ani nesnažil, jen jsem si pustil stream kde hra běžela (asi tak o 10minut déle jak mě) a jal se sledovat co tam je nového,… Číst vice »

Hiero

Naprosto souhlasím se Zdeňkem, nechápu ty lidi proč závidí streamerum a nadávají jim.. Sám jsem hral od startu až do soboty někdy do sedmy.. Jasný, padalo to jak o závod ale stejně jsem se dostal do 5. Aktu i s dropama, zároveň jsem byl rád za tu výjimku co dostali streameri pre mi celou dobu hráli v pozadí a když to padlo tak jsem alespoň viděl detaily ligy ke kterým jsem se nestihl dostat Navic když jsem zabrousil k cz/sk streamerum kteří výjimku neměli tak měli víceméně podobnej názor (a alespoň jsem objevil i dost sympatických streameru o kterých jsem… Číst vice »

Qcko

Třiačkový titul který bez omezení můžu hrát naplno s full servisem od vývojářů? Tohle je běžná praxe u placených her že při spuštění padají servery. Lidi by měli být prioritně rádi že je tu hru někdo nechá hrát zdarma. Pakliže by někdo měl hru koupenou a nejela mu měl by právo nadávat.. je vidět že si dnešní generace mladých lidí ničeho neváží. A poe je hra za kterou by si měli hráči vývojářů kurva vážit. Jsem víkendový hráč tohodle titulu.. ale vždycky se k té hře rád vrátím. Kéž by se diablo někdy vrhlo tímhle směrem.

Last edited 4 měsíců před by Qcko