Ligová Mechanika Forbidden Sanctum

Nová ligová mechanika The Forbidden Sanctum je relativně těžká a komplexní – pojďme se tedy podívat na pár tipů a vysvětlivek, které vám pomohou s touto rouge-like částí hry pomohou.

Zvykněte si prohrávat

Forbidden Sanctum je ligovou mechanikou, u které musíte přepnout na dost jinou mentalitu hraní, než kterou většina z nás má při běžném hraní Path of Exile. Zapomeňte na to, že utankujete všechny hity, které na vás půjdou. Hrajete melee build? Zvykněte si, že musíte sem tam přestat útočit a udělat úkrok stranou – nebo udělat kolem bosse celé kolečko.

Především si ale zvykněte prohrávat – je úplně normální, že než získáte Relicy, nebudete procházet celé Sanctum. Možná neprojdete ani jeho první patro… a to je v pořádku. Časem se zlepšíte jak vy jako hráči, tak vaše postava pomocí Reliců.

Zároveň se smiřte s tím, že některé typy buildů jsou na Forbidden Sanctum prostě lepší, a některé budou mít s mechanikou větší problémy. S melee buildem určitě bude zažívat horší časy než s ranged buildem. S buildem, který dělá spoustu efektů a nevidíte přes ně vůbec monstra – taktéž nebudete tak úspěšní. Oproti tomu Damage over Time buildy, totem buildy, minion buildy a všeobecně rychlé mobilní buildy to budou mít daleko jednodušší.

Jak na Forbidden Sanctum

Kromě výše zmíněných věcí pro vás máme ale i reálné tipy, které mohou zlepšit průběh Sanctumu každému hráči. Níže si povíme o Boonech, Curskách, Relic itemech, co dělají které fontány a podobně. Jestli vás ligová mechanika baví, ale úplně vám nejde, věříme, že po přečtení tohoto článku na tom budete daleko lépe!

Naprosto nejdůležitějším tipem bude – udělejte si dva velice důležité Questy v příběhu spojené s Forbidden Sanctum. První tento quest je ve druhém aktu hry – stačí jít do lokace Fellshrine Ruins. Zde si pokecáte s novým NPC Divinia a budete muset najít Forbidden Sanctum.

Proběhněte lokaci těchto Ruin a dříve či později na něj narazíte. Uvnitř na vás bude čekat odměna v podobě otevření oltáře na relikvie a především si tím odemknete možnost potkat merchanta (Divinii) ve vašich Sanctumech.

Druhý quest bude prakticky totožný, pouze ho musíte udělat v sedmém aktu hry – opět v lokaci Fellshrine Ruins. Stejně jako v prvním případě, bude stačit najít Forbidden Sanctum. Odměnou vám tentokrát bude odemčení Acursed Pact. Díky tomu budete moci mít tuto volbu ve vašich Sanctum runech. Pokud quest neuděláte, nikdy Acursed Pacty v ligové mechanice mít nebudete!

Mechaniky monster

Tento bod by se dal taktéž nazvat jako “Nenechte se hitnout” a přesně o tom bude. I když budete hrát melee build, snažte se vyhýbat mechanikám monster. Drtivá většina útoků a spellů monster ve Forbidden Sanctum má velice dlouhé a dobře pozorovatelné náznaky. Často trvá i několik vteřin, než monstrum útok / spell opravdu použije.

Pozorujte především bosse a snažte se devastujícím útokům, které by vám mohly sebrat spoustu Resolve sebrat. Ačkoliv s pomalejšími buildy na blízko to bude trochu těžší, věříme, že s trochou cviku to zvládne každý.

Důležitým faktem je, že damage dostanete do Resolve i když hrajte extrémně tanky build s plným blockem. Pokud vás skill hitne, sníží vám resolve. V Sanctumu primárně nechte, abyste hity vůbec dostávali.

Resolve a Inspiration

Jak jste již určitě sami pochopili, Resolve je prakticky HP bar vaší postavy v rámci Forbidden Sanctum. Sice existuje spousta možností, jak jej obnovit, ale zpravidla si jej musíte především velice chránit. Ať už úhybem, viz bod výše, nebo třeba pomocí štítu (Inspiration).

Důležité je zmínit, že počet Resolve, kterou vám skill sebere, je závislý na tom, jak daleko od daného monstra jste. Pokud jste úplně blízko, dává menší damage. To je věc, která by alespoň trochu měla zachraňovat melee charaktery.

Důležitým aspektem je pochopit, jak samotné Sanctum funguje. Tento celý dungeon (Sanctum) je rozdělen do 4 pater (Floor) na jehož konci je boss a každé patro má v sobě 8 místností (Room). Toto je důležité pochopit především při výběru odměn a případně také negativních efektů (Affliction/Curse).

Mise v jednotlivých místnostech

První věcí, kterou bychom zde rádi doporučili, je: všímejte si, co máte za úkol v jednotlivých místnostech. Jakmile vstoupíte do místnosti, budete mít v pravé části obrazovky napsané, co se po vás chce.

V některých místnostech musíte porazit všechny bosse (Defat all the Guards), ale v některých stačí jen najít východ (Find the Exit) a nemusíte se zdržovat ani s jedním monstrem a přicházet tak o Resolve.

Mísnosti vs. Patra

Pokud dostanete na výběr, že dostanete 2 Divine Orby na konci Sancta – hodně štěstí. Znamená to, že je dostanete až když (a jestli vůbec) doděláte úplně celé čtyři patra. Ačkoliv je to lákavá nabídka, minimálně ze začátku to není dobrá volba aj e lepší sáhnout třeba po odměně na konci patra.

Pokud jste si již celkem jistí, že první patro zvládnete vždy levou zadní, není špatné si brát odměny na konci patra. Naopak, pokud nemáte jistotu, že patro (natož celé Sanctum) dokončíte, je vhodné sáhnout po horší odměně, kterou získáte ihned – je to pořád lepší, než nedostat nic.

Toto je důležité pochopit i ve smyslu k positivním a negativním efektům na vaší postavu. Některé negativní efekty jsou aplikovány na začátku patra, některé trvají pouze do konce patra, které právě běžíte a v novém se vyruší. Podobně na tom jsou některé positivní efekty a relicy.

Relicy

Vracíme se částečně zpět k bodu, že je důležité udělat si quest v druhém aktu hry. Jestli vám něco dokáže v Sanctumu extrémně pomoci, jsou to právě Relicy. Některé vám zvýší počet Resolve, některé vám dají přes Resolve štít (Inspiration), některé vám s obnovou obojího pomůžou.

Určitou nevýhodou je, že Relicy si můžete nastavit pouze na začátku nového Sanctumu. Pokud vám tedy dropne super Relic a chtěli byste ho rovnou použít – máte tak trochu smůlu. Musíte počkat až současný run doděláte a při startu nového si teprve tuhle OP relicu nasadit.

Důležitým aspektem v úspěšném průběhu Sanctumu je, jaké positivní a negativní efekty na sebe naházíte. To, že jsou negativní efekty (Curse/Afflictions) daleko častější než ty positivní (Boons) asi nemusíme zmiňovat. Díkmy tomu je zapotřebí se rozhodovat, který negativní efekt je pro vás OK, a který vám run kompletně brickne.

Afflictions / Curse

S negativními efekty se budete muset vypořádat v každém průběhu ligovou mechanikou. Získat curse můžete různými způsoby – vstupem do místnosti, kliknutím na Affliction Fountain či třeba Accursed Pactem.

Než si vyberete, do které místnosti půjdete – zpozorněte, pokud je kolem ní fialový rámeček. Místnosti s fialovým rámečkem vám vždy dají nějaký negativní efekt. Následně je poté na vás, jestli vám odměna z místnosti opravdu stojí za danou curse. Občas máte na výběr pouze fialové místnosti – vyberte si tedy ideálně tu, která pro vás představuje nejmenší riziko.

Boony

Boons jsou positivní efekty, které vám mohou velice pomoci s dokončením vašeho Sanctumu. Můžete je získat z různých fonán, nebo si je koupit od Merchanta (nezapomeňte udělat quest v 2. aktu!). Velká část boonů je opravdu velice silná a vaším cílem by mělo být – získat jich co nejvíce.

Ve hře jsou boony, které vám zvýší o 60% movement speed, dají vám štít (Inspiration) pokaždé, když dostanete Affliction, zvýší vám maximální počet Resolve a podobně. Celý list boonů můžete najít například na poedb.

Fontány

Ve hře je fonán hned několik druhů: Základní, Benevolent, Afflicted a Radiant.

Základní fontány vám doplňují za malý poplatek 5 coinů váš Resolve. Dávejte si ovšem pozor, abyste si před použitím fontány nevzali Affliction, které říká, že dostanete další Affliction při použití fontány. Poté je občas lepší fontánu ani nepoužít – zvlášť pokud máte dostatek Resolve.

Benevolent fontána vám dá za poplatek 150 coinů náhodný Boon – a věřte, že se to často dost vyplatí.

Afflicted fontánu bychom doporučovali spíše nepoužívat – sice vám doplní Resolve, nicméně dostanete náhodou Affliction. A úplně v pohodě se vám může stát, že se sice “healnete”, ale zároveň dostanete curse na -max Resolve.

Radiant fontána je ovšem něco úplně jiného – pokud jí potkáte, určitě po ni jděte. Tato fontána vám dá 200 štítu (Inspiration), náhodný boon a ještě k tomu z vás odstraní náhodnou curse.

Pacty

Pacty dokáží být další věcí, která váš průběh Sanctem může velice ovlivnit. Pokud narazíte na místnost s Accursed Pact, většinou se vyplatí ji využít. Pactů si můžete vzít hned několik, pokud budete chtít. Opět ovšem vždy přemýšlejte nad tím, jestli je daná výhoda (nalevo) tak dobrá, aby vás opravdu posílila i přes Affliction (napravo), kterou dostanete.

Pokud se vám zrovna nechce běhat Forbidden Sanctum, můžete si vstupy do něj uložit a odběhnout je později. Takto si můžete uložit až 8 vstupů a můžete tak odběhnout celé patro v jednom kuse. Uložení je možné provést druhou ikonkou, kterou můžete vidět na obrázku níže.

Další věcí, která se vám může velice hodit, je resetování současného Forbidden Sanctum. Proč by vám reset k něčemu byl? Můžete ho využít hned několik způsoby. Pokud hned v rámci prvních místností uvidíte, že jsou plné opravdu nepříjemných Cursek – možná bude dobrý nápad to prostě resetnout.

Druhou situaci, kdy se vám reset bude hodit je chvíle, kdy ještě nemáte tak silný charakter a dobré Relicy – a víte, že třeba druhé patro Sancta už vám dělá vždy potíže. Dobrým způsobem je poté proběhnout celé první patro, porazit bosse a na začátku druhého patra udělat reset. Tímto způsobem se můžete “nafarmit” na prvním patře a až budete připraveni, můžete jít zkusit to druhé.

Odebírat komentáře
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline komentáře
Zobrazit všechny komentáře