Nová PoE Expanze přináší do hry Rougelike

Nová expanze pro naší oblíbenou diablovku Path of Exile přináší do hry kromě spousty novinek i ligovou mechaniku The Forbidden Sanctum, která se nese ve stylu Rougelike! Odvážný krok, který by ale mohl fungovat skvěle!

Path of Exile: The Forbidden Sanctum

To, na co se hráči PoE v pravidelných 3 až 4 měsíčních intervalech těší nejvíce, jsou zajisté nové ligy – tedy čerstvý start a úplně nová mechanika přidaná do hry. Tou novou v expanzi 3.20 bude The Forbidden Sanctum, kdy se vývojáři prakticky rozhodli dát jeden jiný herní žánr – rougelike, do svého akčního RPG. To, že Grinding Gear Games se nebojí s herními žánry experimentovat je známé již delší dobu – vzpomeňme si například na ligu Blight, která do čisté diablovky přinesla Tower Defense žánr.

Ve Forbidden Sanctum nás čeká dungeon rozdělený do jednotlivých pater (až 4) s tím, že každé patro bude rozděleno do několika místností a na konci nás bude čekat boss. Jakmile projdeme všemi čtyřmi patry, budeme mít možnost bojovat s hlavním bossem tohoto dungeonu. Samozřejmě nás čekají také odměny – bez toho by to nešlo.

No a nebylo by to tak úplně rougelike, kdybychom po cestě neměli spoustu rozhodování a postupného vylepšování naší postavy v rámci Sanctumu. Rovnou tedy zapomeňte na to, že na první průběh zvládnete projít celé Sanctum od začátku až do konce. Detailněji se o samotné ligové mechanice včetně návodu můžete dočíst v našem článku Ligová Mechanika Forbidden Sanctum.

Novinky pro expanzi 3.20

Kromě ligové mechaniky nám tento patch, jako již je zvykem, přinese i celou expanzi pro Path of Exile jako takové. Čekají nás nové skilly, buffy unikátek, balančí změny a mnoho dalšího. Pojďme si tedy představit, na co se můžeme již v pátek 09.12.2022 těšit.

Nové přídavky do Endgame

GGG nám již nějakou dobu zpět slíbilo, že s každou expanzí se pokusí vylepšit i endgame – tedy část hry primárně zaměřenou na Atlas a mapy. Tentokrát nás čeká přídavek Fracturing Orbu, dvou nových Atlas Memories, rebalancování Eldritch oltářů a pasivního stromu pro Atlas.

Fracturing Orb se bude skládat z shardů padajících z Harbingerů a bude se jednat o velice silný craftící nástroj. Sice jsme tedy nedostali Divine shardy, ale díky tomuhle novému orbu budou mít Harbingeři hned o trochu vyšší hodnotu.

Nové Atlas Memories se zaměří na Domination (shrine) a Bestiary (beastcrafting). To nejdůležitější bude ale zřejmě předělání Atlas Passive Tree. Vývojáři slibují, že už nebudeme muset neustále předělávat náš pasivní strom, když budeme chtít jít na bosse.

Detaily o nových endgame rozšířeních si brzy rozepíšeme ještě v separátním článku.

Nové expanze bez nových skillů všeobecně nejsou nic moc – člověk prostě nemá co objevovat kromě samotné ligové mechaniky. Proto jsme moc rádi, že se v GGG rozhodli do 3.20 přidat dva nové Attack skilly a spoustě současným přidat Vaal verze.

Nové skilly budou Volcanic Fissure + Vaal Volcanic Fissure a Frozen Legion. Vaal verzí se nově dočkají skilly Cleave, Flicker Strike, Blade Flurry, Venom Gyre, Molten Strike, Caustic Arrow, a Smite.

Detaily o nových Vaal skillech se můžete dočíst v našem článku: Nové Vaal skilly v updatu 3.20

Balančních změn v novém updatu 3.20 The Forbidden Sanctum je relativně hodně a pokud vás zajímají úplné detaily, doporučíme si přečíst oficiální patch notes. Níže však vypíchneme ty nejdůležitější změny.

  • Sbohem Archnemesis – aneb zjednodušení raritních monster
  • Změny jewelů, hlavně těch unikátních – většina unikátních jewelů je pryč
  • Změny Cursek – budou trochu slabší na bílá, magická a raritní monstra, ovšem mnohem silnější proti bossům
  • Nerf Lightning Strike, Spectral Helix a Lightning Conduit
  • Nerf interakce mezi Withering Step a Elusive

Kromě nových skillů na nás samozřejmě čekají i nové unikátní itemya větší část z nich tvořili designovali hráči, kterým se v minulém oficiálním eventu jako prvním podařilo porazit různé uber bosse.

Vedle nových unikátek přichází nicméně i buffy současným zbraní, které by měly být endgame unikátkami, jenže postupem času ztratily svou sílu. V některých případech nás čekají opravdu masivní buffy – díky tomu, že budou tyto unikátky ale tak silné se zvýší jejich rarita. Je tedy dost možné, že dropnout nový Voidforge bude stejně málo pravděpodobné jako dropnout Headhunter.

Odebírat komentáře
Upozornit na
guest
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline komentáře
Zobrazit všechny komentáře
Martin

Diky

Kmínek

Vsadím se o co chcete, že Sanctum bude ještě horší než Kalandra a lidi budou zase nasraný.