Nové blood skilly

Měli jste někdy chuť všem mobům s Corrupting Blood oplatit jejich šílenou mechaniku stejnou mírou? Tak přesně to budete v nové lize moct udělat!

Nové blood skilly přichází na scénu

V nové lize Ultimatumm, respektive updatu 3.14, se můžeme těšit na celou novou skupinu skillů, které jsou tématicky zaměřené na krev a využití HP namísto many. Kromě nových aktivních a support skillů se v rámci těchto tématických novinek dočkáme změny pojmu Low Life.

Low Life víceméně již od začátku hry známe pod pojmem “35% a méně HP” – tato hranice se nyní ovšem posouvá na 50% a mění to spoustu věcí a některé nově přidané skilly s touto mechanikou aktivně budou pracovat.

Nové aktivní skilly

Aktivních skillů nám GGG nadělilo několik – ne všechny z nich jsou však běžné damagovací spelly, mezi ty bude možné zařadit pouze 2 nové physical spelly, zbytek jsou podpůrné skilly točící se kolem Low Life a tématiky obětování vlastní krve.

Petrified Blood

Právě návaznost na Low Life mechaniku má nově přidaný skill Petrified Blood, který nám rezervuje 35% many – nejedná se však o auru, půjde ale o synergický skill pro Low Life a nebojíme se říct, že půjde o velice silnou defensivní záležitost.

Petrified Blood nám prakticky bude rozdělovat přijatou damage do jednotlivých fází – ale pouze pro tu damage, která by nám ovlivnila spodní polovinu našich HP – tedy vždy, pokud budeme mít Low Life.

Přijatá damage se poté rozdělí následujícím způsobem: 60% damage dostaneme ihned a zbylých 40% dostaneme až v průběhu dalších 4 vteřin. Celkovou přijatou damage tedy skill nijak nesníží, ale rozhodně nás efektivně dokáže zachránit před one-shotem.

Určitou nevýhodou poté bude fakt, že nad spodní polovinu HP nebude možné HP nijak obnovit, kromě použití Life Flask – leech vám tedy přestane na 50% life poolu dál dávat životy, regenerace také. To může být ovšem velkou výhodou, pokud si budete chtít udržet low life bez toho, aniž byste si HP rezervovali.

Další takovouto dvousečnou zbraní tohoto skillu je přidání “life cost” ke skillům (takový částečný blood magic), pokud nejste na Low Life. Všechny skilly, které tedy použijete, dokud nejste na low life, budou mít k ceně many i cenu life. Opět to může být nevýhoda, ale zároveň i jednoduchá možnost, jak se dostat na low life bez rezervace HP.

Corrupting Fever

Dalším velice zajímavým aktivním skillem bude Corrupting Fever – aneb “obrácené corrupting blood”. Jestli vás někdy štvali Corrupting Blood monstra, počkejte, jak budete s tímhle skillem štvát vy je.

Tento spell nám dá po aktivaci buff, díky kterému budeme moci na monstra dávat corrupting blood debuff s každým naším hitem a to až do 10 stacků. Mimochodem to je nyní maximální počet stacků i corrupting bloodu, který způsobují monstra.

Každý stack bude monstrům dávat Physical damage over time po dobu 1 vteřiny. Skvěle se tedy bude hodit pro Bleed buildy, které už tak scalují physical damage over time. Výborným doplňkem budou ale také k novým aktivním spellům Exsanguinate a Reap.

Exsanguinate

Skill, jehož výslovnost nás na nedávném podcastu poněkud potrápila, ale i tak se na něj z redakce všichni brutálně těšíme. Původně jsme si mysleli, že jen lightning tendrils dostalo krvavé MTX, ale není tomu tak – naštěstí…

Tenhle skill nás bude stát Life pro vykouzlení a jak je vidět výše, může i chainovat, pokud si někde tedy seženeme alespoň +1 k chainu nebo k němu přidáme Chain support. Půjde o skill, který bude dávat Physical damage a záropveň dá mobům physical DoTku, která se může nastackovat až 3x.

Reap

Možná jsme to jen my, ale prostě máme rádi kosy – a když jsme viděli první vteřiny ukázky skillu Reap, věděli jsme, že i když bude špatný, budeme ho chtít hrát – stejně jako výše uvedené Exsanguinate. Stejně jako u jeho chapadlového bráchy budeme i u Reap používat Life namísto many pro castění.

Tyto dva skilly toho mají hodně společného – taktéž jde o physical damage spell, který by měl dávat slušnou hit damage a zároveň aplikuje damage over time. A i zde je jakási možnost damage stackovat – ale primárně pouze u bossů.

Jelikož se jedná o AoE skill, možnost zvyšování damage opětovným použitím bez kompenzace plochy zní skvěle. Každý úspěšný hit nám dá Blood Charge, kterých můžeme mít až 5. Blood Charge nám dá 10% more damage pro Reap, ale bude nás stát o 20% More Life na použití.

Tento efekt se zruší ve chvíli, kdy zabijeme jakéhokoliv moba, který na sobě má Reap debuff. Pokud tedy jedním hitem moba rovnou zabijeme, blood charge ani nedostaneme. Počítáme tedy s tím, že mechanika bude využitelná jen u bossů.

Nové support skilly

Stejně jako aktivní skilly, tak i support skilly nám přibudou 4 a budou se točit kolem mechanik krve, life a low life. Úplně nové tedy budou pouze dva, dva další vznikly rozdělením původního Bloodmagic supportu.

Bloodmagic je pryč, Arrogance a Lifetap přichází

Support gem Bloodmagic asi nikomu představovat nemusíme, prakticky změnil použití many na life a úměrně k tomu zvedl cenu za použití nebo rezervaci skillu.

Nyní máme však tento gem rozdělen do dvou částí a to na Arrogance Support, který se zaměřuje právě na rezervaci many, ale narozdíl od Blood Magic nám zvedne i efekt rezervované aury.

Z druhé části bloodmagicu se stal Lifetap Support, který způsobí, že nás skilly místo many budou stát životy. Zároveň nám při spotřebování životů takto ovlivněným skillem dá ale i Lifetap buff. Ten způsobí, že skill dává o 20% more damage.

Lifetap trvá 4 vteřiny a jelikož půjde o support do damagovacích skillů, můžeme předpokládat, že ho budeme mít nahozený vždy. Pro buildy, které už teď využívaly Bloodmagic to je tedy damage zadarmo.


Vyzkoušíte v Ultimatum některý z nově přidaných skillů? My ano a možná zase a opět porušíme radu a pravidlo, které vám vždy dáváme – nikdy nezačínat ligu s úplně novými a nevyzkoušenými skilly. Půjdete do toho s námi?