Nové skilly v PoE Scourge

Path of Exile Scourge nám přináší několik velice zajímavých skillů, které mají na první pohled slušný potenciál být velice dobré. V tomto článku se na tyto kousky detailněji podíváme.

Nové skilly

Update 3.16 nám přináší primárně zajímavé skilly, než běžné aktivní skill gemy, které by likvidovaly tisíce monster. To ovšem neznamená, že jsou špatné! Především nové link gemy by mohly být příjemným doplňkem pro hráče, kteří si občas rádi zahrají v partě.

Tyto skilly jsou primárně určené pro hraní v partě – využít je nicméně budou moci i někteří summoneři po alokování jedné z nových Masteries. Všechny link skilly fungují tak, že vytvoří spojení mezi vámi a cílem (kámošem z party) a dají cíli nějaký benefit. Má to ovšem i své úskalí – pokud hráč, na kterého se linknete, umře – umřete taky.

Toto bude platit i pro miniony, pokud si vezmete zmíněnou “masterku” na to, že budete moct linky používat na miniony. Jakmile minion umře – umřete taky. Využitelnost tedy bude v případě summonerů daleko menší. Pojďme se nicméně na jednotlivé linky podívat.

Soul Link

Propojíte se s dalším hráčem a budete “přebírat” část jeho přijatého poškození do svého ES. Navíc snižuje přijaté poškození linknutého hráče. Pokud máte dostatek Energy Shieldu a způsob, jak ho obnovovat, rozhodně půjde o použitelný link do party.

Protective Link

Tento link ovšem defensivě Soul link zřejmě předčí. Hráč, na kterého link použijete, dostane vaší šanci na attack block a zároveň i vaší maximální šanci na block attacků. Škoda jen, že se nepřenáší i spell block. Díky tomuto linku budou nicméně v partě Gladiátoři s 85% max blockem velice oblíbení.

Intuitive Link

Máme zde však i možnosti ofensivních linků a Intuitive Link je jedním z nich. Stačí k němu dát nějaké spelly a jakmile linknutý hráč něco hitne, tyto spelly se automaticky spustí – a to z jeho pozice. Kromě ofensivních spellů bude možné takto v partě jednoduše spouštět například i curse a další utility skilly.

Vampiric Link

No a pak tu máme i link, který zřejmě v reálné situaci nikdo používat ani nebude chtít. Ne každý skill musí být prostě dokonalý a i ty špatné jsou potřeba, aby ty ostatní vypadaly lépe. Jiný důvod pro implementaci tohoto skillu si nedokážeme najít. Link udělá to, že váš life leech bude přenesen na linknutého hráče – vy jste v tu chvíli ovšem bez life leeche úplně. Reálná použitelnost není nic moc – nikdo se nebude chtít úplně zbavit své recovery.

Destructive Link

Za to u Destructive Link si dokážeme představit spoustu různých možností implementace a věříme, že tenhle skill otevře různá zajímavá “komba” – ať už v partě či pro summonery. Linknutému hráči dáte Critical strike chance své hlavní zbraně a jako bonus mu přidáte až 49% Crit Multiplieru. Parťák tak dokáže jednoduše rozjet Cast on Crit i se zbraní, která má vážně špatný base crit. No a při troše snahy budete schopni udělat díky tomuto linku i zajímavé crit miniony – jen to doporučíme používat na minionech, u kterých víte, že neumřou nebo nemají duration. 🙂

Flame Link

Tento ohnivý link je dalším skillem, který by mohl být velice zajímavý. Na první pohled to není zas tak extra, ale už v minulosti se objevovali hráči, kteří měli neskutečné nutkání hromadit neskutečné množství life a některé party dokonce dělaly “life support” chary pro velice výjimečné herní styly v partě. Flame Link dá cíli relativně slušnou dávku flat fire damage již v základu, nicméně bude dávat další extra fire damage podle počtu vašich HP. Při 10k HP už budete parťákovi dávat +- 700 flat fire damage a to už stojí za zmínku.

Kromě nových “party” skillů v podobě Linků nám GGG nicméně přináší i další skilly. Dá se říct, že minimálně na první pohled všechny vypadají zajímavě a určitě si najdou využití.

Energy Blade

Energy blade vypadal skvěle již při jeho představení a mysl nejednoho hráče se začínala vařit při plánování buildů, které jej budou využívat. Těsně před spuštěním ligy nicméně Energy Blade dostává ještě buff! Na obrázku níže můžete vidět, že měl buff dávat 80 % Less Maximum Energy Shield. To GGG změnilo a Energy Blade bude dávat pouze 50 % Less. Zároveň mu však snižují damage za % energy shieldu na 2 % a 40 %, aby se změna vyvážila. Damage bude tedy úplně stejná, ale budeme mít daleko více ES.

Build orientovaný na tento skill rozhodně nebude jednoduché sestavit, ale buff v podobě menší redukce energy shieldu tomu rozhodně pomůže. Dokážeme si tedy nyní představit jak hybridní life/es buildy, tak CI buildy, které budou moci energy blade využít.

Poisonous Concoction

Házení flašek přineslo GGG již ve verzi 3.15 v podobě Explosive Concoction – liga Scourge nám nyní přináší poison / chaos variantu tohoto skillu a věříme, že půjde o skvělý skill. Dovolíme si dokonce tvrdit, že to bude výborný league starter a pár variant vám představíme v nadcházejícím článku.

Poisonous Concoction získává damage z life flašek a se Saturated Divine Life Flask dostanete navíc cca 400 flat chaos damage. Pokud si k tomu přičteme, že tento skill může “shotgunovat” – tedy hitnout jednoho nepřítele vícero projektily, vzniká z toho číselně naprostá šílenost.

Tornado

Skill, který vyvolal velké nadšení, nicméně po bližším prozkoumání trocha nadšení opadla a půjde zřejmě především o další “support” skill, který dá projectile buildům prostě dalších 10% damage. Tornado dokáže přijmout damage vašich projektilů (maximálně dvaceti) a poté bude 10% této damage reflektovat na nepřátele. Tím, že jde o reflect prakticky není možné tuto damage dál zvyšovat, no a díky tomu, že můžeme mít pouze 1 tornádo, které nepokryje moc velkou plochu, hrát s ním “solo” zřejmě taky nebude dobré.

Temporal Rift

Jako poslední z nových skillů nám zbývá Temporal Rift – skill, který určitě ocení Hardcore hráči. Nicméně pro ně je upřímně asi lepší zmáčknout tlačítko na logout makro, než tento skill, pokud jim půjde o život. Všeobecně jde ale o velice zajímavý skill, jehož styl můžeme hrát z mnoha jiných her.

Při první aktivaci se nám zarezervuje 10% many a staneme se immuní na Temporal Chains. Zároveň tento buff sleduje, kolik jsme měli životů/many/es a kde přesně jsme se nacházeli před 4 vteřinami. Jakmile použijeme skill znovu, vrátí náš stav na ten, který platil před 4 vteřinami. Těsně před smrtí dokáže použití skillu tedy hráče zachránit. Stejně tak ho “teleportuje” na místo, kde byl před 4 vteřinami. Využití tedy tento skill mít určitě bude, otázkou je, jestli se nám za něj bude chtít rezervovat 10% many.

Skilly všeobecně vypadají dobře a věříme, že si většina z nich využití najde. Co na ně ale říkáte vy? Budeme rádi, když je s námi přijdete probrat na twitch, kde před začátkem ligy probereme naše a vaše plány pro Path of Exile Scourge!

Subscribe
Upozornit na
guest

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments