PoE Blight nám přinese do hry Tower Defense

A je to tu zase – zase uběhlo pár měsíců a GGG nám přináší další větší update hry Path of Exile. Tentokrát je to update s číslovkou 3.8 a s ním spojená liga má “nálepku” Blight. No a ačkoliv jsme u vývojářů zvyklí na ledacos, tentokrát nejednoho hráče mechanika nové ligy vyvedla z míry.

Je libo trochu Tower Defense?

Mechanika, kterou využívá nová liga, je prostě čisté “Tower Defense” a ať už máte TD hry rádi nebo ne, snad každý musí uznat, že narvat tohle do ARPG chce pořádný kus odvahy. Pokud jste hráči, kterým se vyhnula záplava custom tower defense map třeba ve Warcraft III či hromada mobilních her na toto téma, princip TD je jednoduchý.

Stavíte hromady různých věžiček kolem nějaké cesty, po které běhají moby a vy nesmíte ani jednoho pustit někam do cílové rovinky – no a víceméně tohle budeme dělat i v lize Blight. Já, jakožto milovník TD her, se upřímně na ligu těším jako malý kluk. Věřím ale, že i hráči, kterým tohle nikdy nepřišlo k chuti, si ligu nakonec taktéž pořádně užijí.

Mysl ovládající choroba

Naším hlavním cílem bude pomoci Sestře Cassie, která se snaží z Wraeclastu vymýtit houby, které šíří mysl ovládající chorobu. A ne, nebude to ten typ hub, na které jste zvyklí z našich lesů. No a rozhodně to nebude jednoduché jako jejich sběr.

Jakmile zaútočíme, utvoří se cestičky, po kterých k nám s radostí poběží naboostění mobové – a zde přijde ta Tower Defense část. Okolo cestiček budeme dávat věže, které moby nějakým způsobem oslabí a pomohou nám v boji. Těšit se můžeme například na věže, které budou dávat třeba chill, shock nebo burn – objeví se ale i věže, které budou moby stunovat či je zkamení. 

Zamořené mapy

Tohle všechno se bude dít, stejně jako u většiny lig, v průběhu toho, co budeme běhat příběhem, čistit klasické mapy a tak dále. Pořádný endgame by ale v téhle lize měly být Blighted mapy.

V těchto zamořených mapách nepotkáme žádné klasické moby, ale bude to prostě jedna velká tower defense mapa. Jelikož z videí bylo vidět, že čištění Blightu není rozhodně záležitost na pár vteřin, doufáme, že za to tyhle mapy budou stát.

A co odměny?

Odměnou nám vždy budou truhly s lootem na konci každé z cestiček – v těch bychom měli najít klasický loot ale i speciální oleje a s nimi spjaté unikátky.

Oleje

Oleje nám budou sloužit pro enchantování amuletů a prstenů. 2 oleje nám přidají na prsten nějaké vylepšení pro naše věže, což nezní zas tak svkěle. Na druhou stránku amulety… pokud na amulet dáme 3 oleje, dostane amulet enchant nějakého Notable skillu z pasivního stromu.

Co víc, tentokrát to nebude random craft aniž bychom věděli, jaký bude výsledek. Jakmile dáte do UI tři různé oleje a amuelt, rovnou uvidíte, jaký bude výsledek, aniž byste to rovnou “odklepli”. 

No a jako bonus zde budou k dostání pasivní skilly, které běžně ve stromu skillů vůbec nenajdete!

Unikátky

Nové Blight unikátky by měly vytvořit set armoru, kdy na každý z těchto itemů budeme moci taktéž použít výše zmíněné oleje. Výsledkem bude, že když se pustíte do celého setu, budete mít až o 5 pasivních Notable bodů navíc.

Vylepšení hry jako takové

Nebyl by to Path of Exile update, kdyby přidal jen něco nového a vůbec se vývojáři nezajímali o již do hry zavedené věci. V updatu 3.8. se dočkáme snad jedné z nejlepších změn pro Master mise a předělání tří Ascendency.

Master mise

Pokud jste někdy měli chuť hrát celý den Delve, nebo třeba probíhat jeden den v kuse Temple od Alvy – ale prostě vám to hra nedovolila (aniž byste jak šílenci šli po Master misích na Atlasu), máme pro vás dobrou zprávu.

V 3.8. již nebudeme tak často v mapách náhodně potkávat jednotlivé Mastery (šance byla snížena cca o 50%), ale zato se nám veškeré mise budou kumulovat každý den a bude jen na nás, kdy se je rozhodneme odehrát. Nemáte zrovna dneska chuť dělat jakoukoliv misi od Masterů a chcete prostě grindit mapy? Žádný problém – mise se uloží na později. 

Nyní uvidíme v pravé části Atlasu ikonu pro každého z Masterů se třemi čísly. Ty budou dle barvy ukazovat, kolik misí máme připravených na daném tieru map. Pak už jen stačí zajít k danému Masterovi, klepnout na to, že chcete dát misi a on vám otevře mapu, kterou mu dáme MY. Takže ano, odteď si navíc budeme vybírat, na jakých mapách mise budeme dělat!

 Předělané Ascendency

V Blight nás také čekají tři předělané Ascendency – Necromancer, Assassin a Saboteur – a můžeme s klidem říct, že minimálně tři z těchto tří to fakt potřebovali.

Necromancer

Pokud se budeme bavit o Necromancerovi (a vlastně o všech těch třech Ascendency), nebudeme se bavit jen o změnách přímo pro danou classu. Změny se projeví hlavně v herním stylu toho, co tyto tři classy představují. 

Pro Necromancera to znamená, že dostaneme nejen jeho předělanou Ascendency u Witch, ale čekají nás hlavně změny v minionech jako takových. S updatem 3.8. dostaneme do hry nové minion support skilly, které budou měnit chování vašich minionů. Přišli vám doteď Zombíci trochu pasivní a bylo by lepší, kdyby se agresivně vrhali po mobech? Žádný problém, stačí k nim dát nový gem Feeding Frenzy, který z nich udělá agresivní mlýnky na maso.

No a pokud naopak chcete, aby stáli hezky u vás a bránili vaší postavu, která nemá HP ani na Act 5 Kitavu, dejte na ně support Meat Shield. Pak tu máme ještě support Deathmark, díky kterému budete moci minionům označovat cíle. No a nakonec tu je Infernal Legion Support, který z jakéhokoliv miniona udělá lepší RF postavu, než kdy budete schopni sami poskládat v PoB.

Zapomněli bychom ještě na zbrusu nového miniona Carrion Golem, u kterého je úplně jedno, jestli nakonec bude použitelný, protože prostě vypadá cool a to stačí!

A co ta změna Ascendency? O té vlastně nic nevíme, takže budeme hezky čekat a doufat, že Necromancera nakonec ještě nenerfnou.

Assassin

Zvlášť po příchodu nabušeného Slayera v 3.7 přestal Assassin dávat pro většinu buildů smysl a zůstal mu akorát pro něj specifický poison. Tahle část Ascendency u něj ale stála za starou bačkoru, a tak, díky bohu, dostává nyní (snad) pořádný buff.

V Blight dostaneme nový support gem pro poison skilly a PĚT nových skillů, které se budou poison assassinovi určitě hodit. Jedním z nich bude Cobra Lash, které vypadá jako Spectral Throw, na kterém vývojáři zaškrtli možnost Chainů – což vlastně nezní vůbec špatně! Další skill poté bude Withering Step, který vypadá jako Dash na steroidech a bude dávat Wither.

Dostaneme taky úplně novou (asi defensivní) mechaniku Elusive, pro kterou bude mít Assassin něco málo v Ascendency. A možná to nejlepší – předělání doteď naprosto otřesného Keystone Perfect Agony. Takže snad už bude mít smysl investovat do critů, když budeme hrát něco s poisonem.

Saboteur

Nový Saboteur si bude libovat především v minách, které byly, přiznejme si to, prostě špatné. Zásadní změnou pro miny bude asi to, že už to nebudou tak úplně miny jak je známe. Nyní je budeme házet stejně jako Trap skilly. Zajímavé ovšem bude to, že nyní bude stačit miny detonovat jen jednou a ony se postupně popořadě všechny aktivují. No a pro všechny bude platit to, že čím víc detonovaných min v řadě, tím větší bordel.

Přidají nám také roztomilého miniona Skitterbota, který nám zvedne damage pro pasti a miny a občasně bude miny aktivovat za nás. Konečně to začíná znít jako hratelný build!

Co se bude dít přímo s Ascendency opět nemáme tušení, ale málem bychom zapomněli, že některé nové miny budou mít kolem sebe i různé aury oslabující moby kolem.

Závěrem

Jako před každou ligou jsou dostupné informace docela roztříštěné a není jich tolik aby si člověk poskládal celý obrázek. Každý den ale GGG bude uvolňovat další a další informace, tak nezapomeňte sledovat třeba náš Discord, kde vás na všechny vydané novinky hnedka upozorníme!