PoE endgame změny v 3.18

Ve 3.17 doznala endgame Path of Exile značných změn. Objevil se jednotný strom pro všechny mapy a čtyři noví bossové. Patch 3.18 na těchto změnách dále staví a posouvá endgame a customizaci ještě dále.

Pasivní storm atlasu

3.17 představilo strom obsahující přes 600 pasivních bodů, které ovlivňovaly všechny mapy na Atlase. Jelikož se tato změna velmi dobře uchytila a měla extrémně dobré ohlasy, GGG se rozhodlo ji dále rozvíjet. Pasivní strom získal mnoho nových keystonů, které mají velký vliv na vaši interakci s mapami. Srovnatelný třeba s vlivem keystonu Mind Over Matter pro stavbu postavy. Několik z nich si představíme

Dance of Destruction a Wellspring of Creation

Tato dvojice Keystonů vám umožní si upravit mapy tak, aby seděly právě vaší postavě. Dance of Destruction všem monstrům v mapě zvýší damage, avšak na druhou stranu sníží životy. A Wellspring of Creation je pravým opakem. Zvýší životy nepřátel, ale sníží jejich damage. To vám dovolí si obtížnost map upravit tak, aby více seděla právě vaší postavě a typu ligy, který hrajete. HC hráči pravděpodobně obětují clearspeed, aby byli během map ve větším bezpečí. SC hráči naopak pravěpodobně nahodí Cast on Death + Portal a sníží nepřátelům počet životů, aby mohli ještě rychleji doběhnout do nejvyšších tierů map.

Singular Focus a Shadow Shaping

Tato dvojice pro změnu interaguje se systémem favoured map. Singular Focus vám umožňuje se na 100 % zaměřit na vámi vybrané mapy. Dramaticky totiž zvyšuje šanci na drop Favoured map. Nevýhodou je, že vám nebudou padat žádné jiné mapy, a to ani unikátní mapy, synthesis mapy nebo Shaper Guardian mapy. Místo těch vám bude padat základní currency.

Shadow Shaping pro změnu mění vaše favoured mapy na hated (nenáviděné) mapy. S tímto Keystonem vám totiž mapy, které máte favoured, padat nebudou – vůbec. Proto si zde vyberte ty mapy, které absolutně nenávidíte a nikdy už vás nebudou otravovat. Koukáme se na Vás, Cells. Navíc za každou takto vybranou mapu budete mít 1% šanci, že vám mapa spadne se speciálním implicitem. Ty můžete znát z Kiracova obchodu.

Wandering Path a Grand Design

A další dvojce! Tyto keystony nám umožňují se zaměřit buď na velké, nebo malé passivky a podle toho dostat bonusy. Grand design se zaměřuje právě na to první. Vypne nám všechny bonusy z malých cestovních passivek a místo toho nám dá 1% velikost packů za každou velkou pasivku, kterou máme. Wandering path pak naopak vypne veškeré bonusy z velkých passivek a zdvojásobí bonusy z těch malých.

Uber boss pasivky

Abychom zbytečně článek neprotahovali, nebudeme vypisovat veškeré nové Keystony. Ale je ještě jedna skupina, kterou je nutné zmínit. Tou jsou Keystony, které odemykají přístup k ještě těžším verzím již známých bossů. Nově bossové Shaper, Uber Elder, Cortex, Eater of Worlds, Searing Exarch, Maven a Sirus mají svoji uber verzi.

V případě Uber Eldera to je tedy asi Uber Uber Elder? Všichni jsou v lokacích level 85, což znamená značné zvýšení životů a damage. To ale není všechno, protože souboje mají extra mechaniky. V traileru jsme například viděli Shapera s extra projektily, Maven memory fází mezitím co vás nahánějí map bossové, nebo Siruse s extra paprsky v poslední fázi a bouří v kruhu během prvních dvou fází. Samozřejmě Keystony také zlepšují odměny za jednotlivé souboje.

Banování mechanik

Také se vám při pohledu na harvest protočily oči v důlcích a s povzdychnutím jste proběhli kolem, protože se vám zrovna nechtěl dělat? Nebo jste, jako mnozí, to takto dělali celou ligu? Nyní máte možnost díky novým notables, vybrané mechaniky “zakázat” a zvýšit tak šanci na objevení těch ostatních o 2%. Zakázat sice nemůžeme úplně úplně kteroukoliv, na druhou stranu, je zde dobrý výběr mechanik, které především zaberou delší dobu než otevření strongboxu.

Na výběr je dohromady 10 mechanik – Breach, Abyss, Expedition, Harvest, Legion, Ritual, Blight, Delirium, Metamorph a Heist. Omezení zde není, pokud se vám ani jedna z těchto mechanik nelíbí, můžete zakázat klidně všechny. Pro ty zvědavé, nejvíce mechanik budete v mapě mít když zakážete 5 nebo 6 mechanik. To ale rozhodně neberte jako “Za každou cenu musíte zakázat 5 mechanik jinak hrajete hru špatně”.

Oltáře v 3.18

Pokud jste hráli v patchi 3.17 alespoň do žlutých map, určitě jste narazili na oltáře nových bossů. A pokud jste hráli alespoň do červených map, tak jste si určitě všimli, že vaše stash vypadala jako insektárium. Hory a hory scarabů, které nekončily. A značná část z nich pocházela právě z oltářů.

Hráči sice byli z toho nadšení, ale GGG se jejich dostupnost příliš nezamlouvala, a proto se oltáře dočkají v 3.18 změn. Zaprvné, bohužel, již nebudou nabízet scaraby jako odměnu. Zadruhé, negativní stránky by měly být značně posílené, aby jejich vliv hráč opravdu cítil. Přibyly keystony jak si oltáře modifikovat a nakonec došlo k jejich vybalancování, protože modré oltáře vyhrávaly v 3.17 nad červenýma na plné čáře.

Zvládneš porazit Lighteeho?

S vydáním těchto nových bossů přichází i závod v jejich zabití. Takže pro toho jednoho člověka, který je dostatečně zdatný v SSFHC, aby mohl vyzvat ty nejlepší hráče, které může Path of Exile nabídnout. Pro prvních 7 hráčů, kteří zabijí všechny tyto uber bosse na SSFHC (SSFSC na konzoli) čeká jako odměna možnost designovat unikátní předmět a divination kartu, které budou dropovat z jednoho z uber bossů, dle vaší volby.

Pořadí výběru je dle umístění. Už se nemůžeme dočkat, na další unikátní předměty designované podle Lighteeho. Nebo třeba pět, protože to stihne na pěti různých postavách, než kdokoliv jiný na té první. A pravděpodobně bude alespoň jedna z těchto postav pouze v magic předmětech. Alespoň to bude na twitchi pořádná podívaná!

Odebírat komentáře
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline komentáře
Zobrazit všechny komentáře