Předělané Curse Skilly

Nově předělané Curse skilly vypadají proklatě dobře.

O Curse skillech celkově

Curse, neboli prokletí jsou v Path of Exile už pěkně dlouho a své využití a opodstatnění ve hře rozhodně mají. Ať už máte v partě vyloženého curse-bota nebo máte jen sepnutou jednu Curse přes Blasphemy či Curse on Hit – všichni víme, že jsou nedílnou součástí hry.

Jenže poslední dobou to vše bylo o automatizaci – zmíněné Curse on Hit (nyní Hextouch) a Blasphemy Support gemy, Curse on hit na itemech a už ani “Curse boti” necastili prokletí manuálně. Namísto toho to vše raději nasypali na Bane, protože to bylo to nejefektivnější, co mohli udělat.

To se nyní mění a Curse skilly se kompletně s příchodem 3.12. předělávají. Rozdělí se do dvou skupin (Hex a Mark) a dostaneme bonusy, pokud budeme Hex aplikovat “ručně”.

Rozdělení na Hex a Mark

Jak již bylo zmíněno výše, curse skilly byly doteď všechny pod jednou skupinkou. Nyní budou rozdělené na dvě skupiny, a jak již název napovídá, Hex budou klasické curse a Mark budou nám známé Poacher’s, Assassin’s a další “Marky”.

Hex

Hex tedy budou cursky víceméně tak, jak je již známe. Budeme je moci aplikovat plošně a nebo i zautomatizovat. Dostávají navíc mechaniku “Doom”, o které si napíšeme ještě trochu více níže.

Půjde o tyto Curse skilly: Flammability, Frostbite, Conductivity, Elemental Weakness, Vulnerability, Despair, Temporal Chains, Enfeeble a Punishment.

Punishment detailněji

Punishment možná ani nevíte, co je – tak špatná tato curse byla. Nyní dostává kompletní rework a již nám nebude dávat bonusy, když nás hitnou mobové s touto curse.

Namísto toho bude zvedat mobům přijatou damage až o 88%, když budou na Low Life, při zásahu dostanou “Debilitated” na 2 vteřiny a co ne nejlepší – exploze! Tedy ne tak úplně exploze, ale po zabití moba bude 10% “overkill” damage reflektován ostatním mobům v okolí jako Physical Damage.

Mark

Mark cursky budou nyní aplikovat daný “Mark” pouze na jednoho nepřítele. Zároveň budeme moci mít pouze jeden aktivní Mark. Půjde tedy převážně o single target cursky. Jaké bude jejich reálné využití nemáme tušení. Upřímně si ale myslíme, že upadnou do zapomnění, pokud nepůjdou nějak automatizovat.

Zaměřené by měly být především spíše na dexterity orientované charaktery, a tak dostanou Marky i speciální pasivní nodečka na straně Rangera.

Curse, ktere jsou nyní Marky: Warlord’s Mark, Poacher’s Mark, Assassin’s Mark a Sniper’s Mark (dříve známý jako Projectile Weakness).

Sniper’s Mark detailněji

Většina Curse skillů se zase tak moc nezměnila, na detaily se můžete podívat na oficiálních stránkách. Sniper’s Mark je ale dost jiný původní Projectile Weakness.

  • Marknutí nepřátelé nám dají: Life Flask a Mana Flask Charge, když je hitneme – ne více než každých 0.5 vteřin.
  • Projektily, které hitnou nepřátele se Sniper’s Markem se rozdělí (Split) směrem až ke 4 dalším cílům.

Půjde tedy o velice zajímavý Mark na single target, především u dlouhých boss fightů se spoustě charakterům bude doplňování flašek zajisté hodit.

Selfcast a nové skilly

Nyní se dostáváme k té zajímavější části – a tou je selfcast, tedy ruční aplikování curse skillů. Pokud budeme manuálně castit Hex cursky, budou tyto debuffy získávat takzvaný “Doom”. Doom bude efekt, který se časem bude zvětšovat a tím zvyšovat efekt Curse.

V základu bude maximální “Doom” 30 a curse budou dostávat při manuálním seslání 10 Doom za vteřinu. Maximální počet Doom ale půjde zvýšit třeba přes pasivní strom. Třeba Notable skill Skittering Runes nám dá +10 to maximum Doom.

Pouhým zvětšením efektu Doom to ale nekončí a přidávají se nám nové “hračky” v podobě Impending Doom a Hexblast.

Impending Doom a Doom Blast

Impending Doom bude support gem, který můžeme dát pouze k Hex curse skillům. Jakmile je nalinkovaná Curse odstraněna (jakkoliv, třeba i tím, že vyprší, zabijeme moba, dáme na něj jinou curse,…) dojde ke spuštění Doom Blast. Co je Doom Blast, ptáte se? Doom Blast je pekelná exploze plná chaosu! Čím více Doom měla Curse při expiraci, tím větší damage bude exploze mít.

Hexblast

Hexblast bude aktivní skill, který má něco málo společného i s Impending Doom. Po použití sešle chaos damage na cíl, a pokud má na sobě cíl Hex, konzumuje jí a spustí výbuch. Stejně jako u Impending Doom se bude i zde zvětšovat damage výbuchu dle výše Doom.

Jak to bude fungovat dohromady, když použijeme Hexblast na moba, který na sobě bude mít Hex s Impending Doom není plně jasné. Respektive mělo by dojít k 2 explozím, protože Hexblast Curse z moba odstraní a tím pustí Doom Blast. Jestli ale obě exploze budou mít větší efekt z Doom nebo jen jedna z nich, zatím jasné není.

Hexblast bude navíc velice zajímavým skillem. Ačkoliv jde o Chaos skill, je i tak trochu elementální. Veškerá damage, kterou skill dá, totiž může způsobit shock, ignite a freeze – pokud máme dostatečnou šanci nebo critneme.

Zároveň bude udělovaná damage ovlivněna ele resisty mobů. Respektive bude dávat damage dle nejnižší ele resistance moba. Což znamená, že pokud snížíme mobům resisty na Fire a budou třeba v mínusu, je z toho obrovský damage boost, který jiné chaos skilly nemají šanci získat. Pozor ovšem na Penetraci – ta fungovat nebude, protože pořád dáváme hitem Chaos damage! EDIT: zdá se, že penetrace možná fungovat bude?


Jak se vám předělané Curse skilly líbí? Za nás je to bomba, především Hexblast a Punishment. Z Marků už tak šťastní upřímně nejsme…

Komentujte

avatar

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

  Subscribe  
Upozornit na