Rozšíření Delve: 1. várka novinek

Obrovská várka informací, ze kterých si cvrnknete do gatí, je konečně tu!

Další expansion pro PoE byl oznámen! No a jako vždy nás vývojáři a herní novináři zahrnuli neskutečným množstvím informací.  V tomto článku se pokusíme rychle shrnout ty nejdůležitější body toho, co vše nás v rozšíření Delve čeká.

THE DELVE LEAGUE – Aneb jde se fárat!

 

Říkali jste si někdy, že by to vedle Atlasu a map chtělo nějaký jiný end-game obsah? Je dost možné, že ten právě teď přichází. The Delve League nás totiž zavede do hlubin dávno zapomenutých a doslovně nekonečných Azuritových Dolů a naším cílem nebude nic jiného, než z nich vytěžit maximum a nechat se zasypat lootem a expama…

Path of Exile: Delve Crawler

Má to ovšem jeden háček – Azuritové Doly jsou plné jakési temnoty, která vás nejen oslepí, ale také velice rychle zabije. Ale nezoufejte, pomocníkem vám v těchto temných časech budou světlice a poněkud pofidérní vozítko, vedle kterého budete relativně v bezpečí.

Co to pro nás znamená?

Především to, že se Path of Exile dočkalo svého prvního nekonečného dungeonu, kde obtížnost bude postupně růst s tím, jak daleko se dostanete. A obtížnost hluboko v dolech by měla dosahovat daleko větší úrovně než nejvyšší tiery map. Máme se tedy na co těšit! Níže se můžete mrknout na to, jak bude vypadat mapa dolů:

Path of Exile Delve Mapa
Klikněte pro zobrazení videa
Nepůjde jen o nudné podzemí!

Pokud se trochu bojíte toho, že půjde jen o nudné podzemí, které bude vypadat pořád stejně, nebojte! V Azuritových Dolech se dle všeho ukrývají třeba ztracená města zapomenutých civilizací a všelijaké typy biomů. Každý typ lokace pak bude mít vlastní “set” monster a bossů, takže určitě nepůjde o naprosto repetitivní řezání těch samých příšer.

Odměny jsou zaručené!

Výsledkem cesty do podzemí nebude jen výkonnostní zkouška vašeho charakteru, ale také odměny. Podzemí prý skrývá spousty skrytých uliček, ve kterých najdete drahocenné věci – a to včetně nového typu currency – která v sobě bude mít sockety.

Ve zkratce si budete moci třeba udělat svůj vlastní, poněkud naboostěný, chaos orb.

Craftění TOP itemů tedy bude daleko jednodušší. Vše ovšem bude záležet na tom, jak vzácné tyto orby budou. Dle všeho budou padat zřejmě jen v podzemí.

Jak se tam dostanu a udržím?

Již během procházení příběhem budete potkávat žíly horniny “Voltaxic Sulphite”, která pohání již zmíněné vozítko Crawler. V tu chvíli se objeví NPC Niko aby rudu natěžil a vy mohli sestoupit do dolů.

Poté již můžete začít prozkoumávat, a dokonce se nemusíte ani (moc) starat o loot. Crawler bude loot z jeho blízkosti sbírat a vysype ho na vás až když dojdete k záchytnému bodu – bude zde tedy použit velice podobný systém jako v Incursion.

Ze začátku v dolech ale nevydržíte dlouho – Crawler pobere pouze omezené množství paliva, ale nezoufejte, díky tomu, jak budete procházet doly, můžete těžit Azurit, kterým půjde vozítko vylepšit. Můžete za něj ovšem také nakupovat světlice a dynamit. Světlice vám umožní na chvilku přežít i mimo dosah Crawleru a dynamit vám dokáže otevřít další podzemní cestičky.

Spoustu z toho, jak to vše funguje v praxi, najdete ve videu od ZiggyD


Nové skilly

Součástí Delve expanze budou také nové či upravené skilly. Prozatím máme detailnější informace o 3 z nich.

SMITE

Smite by měl být melee útok, který by měl na maximum využít prý především Templář a jeho nově upravená Ascendency Guardian.

Půjde o plošný lightning útok, který vám a všem spřáteleným jednotkám v okolí (parta i minioni) dá auru, která přidává šanci na shock a lightning damage.

Base damage 135% na prvním lvlu gemu nevypadá vůbec zle, když vezmeme v úvahu, že jde o AoE skill, který jde používat od 1. lvlu! Naším typem je, že tento skill dostane templář hned při startu místo Glacial Hammer.

Jsme velice zvědaví, jak bude skill vypadat na 20. lvlu – a jestli bude nová meta mít v partě člověka, který vám bude dávat Smite buff.

 

 

 

TOXIC RAIN

Toxic Rain bude AoE skill pro luky – a jak název napovídá, půjde o skill zaměřený na chaos damage.

Skill je svou mechanikou velice podobný Rain of Arrows – vystřelíte do vzduchu šípy, které potom padají na zem kolem vašeho cíle.

Navíc se po dopadu vytvoří “kokony”, které dávají plošnou chaos damage over time, zpomalují nepřátele a po určité chvíli explodují a dají další chaos damage.

Vývojáři taktéž sdělili, že Toxic Rain bude mít skvělou synergii třeba s Caustic Arrow – obě Chaos damage over time se tedy budou navzájem překrývat a díky zpomalení z Toxic Rain udržíte mobky v mráčku od CA.

 

 

DOMINATING BLOW

Zde jde o předělání skillu, který ve hře již je – i když mnozí z vás na něj možná již zapomněli, protože od dob Bloodlines ligy je ve hře bug, který způsobil jeho naprostou nehratelnost.

V čem tedy změna spočívá? Nyní již nebudete konvertovat zabité moby na svou stranu, ale po zabití moba se vytvoří Sentinel – co ovšem zůstává, je fakt, že Sentinelové budou mít stejné módy jako mob, ze kterého jsou vyvoláni a to včetně “rarity”.

V základu tedy budete moci mít 13 Sentinelů – 9x normální, 3x magické a 1x raritní. Jestli se počet zvedne s lvly ještě není známé.

U Bossů poté budete mít šanci vyvolat normálního sentinela každým hitem. Základní base damage 140% vypadá velice dobře, takže snad půjde o skill použitelný jak na clear, tak na Bosse.

 

Něco málo o dalších skillech se snad dozvíme již brzy – prozatím jsme si všimli ve videích minimálně nového efektu skillu Cleave – takže třeba i ten dostane menší změny.

Pokud chcete vidět oba nové skilly Smite a Toxic Rain v akci, mrkněte na následující video:

Nové unikátní itemy

S novou ligou přibude taky 18 nových unikátech a 7 nových Divination karet. Prozatím máme informace o jedné kartě, která vám dá random věc ze staré ligy Bestiary a potom o čtyřech unikátkách, na které se teď podíváme detailně.

CERBERUS LIMB

Sceptre Cerberus Limb bude velice zajímavou volbou pro uživatele štítu – a je v podstatě jedno jakého typu.

Nabídne nám pro kouzelníky tak důležitý a těžko obdržitelný life leech, pokud štít bude mít alespoň 30% šanci na blok a i když jde o pouhého půl procenta, jde o velice významný stat.

Dále je zde velice zajímavá interakce mezi různými typy obrany. Například pokud bude váš štít mít 200 ES, dostanete díky této zbrani navíc i 800 Evasion.

Nebo pokud budete mít štít s 2000 Evasion, dostanete dalších 2000 Armour – otevírá se zde tedy možnost pro hybridní buildy, které dokáží být extrémně výdržné – když se správně postaví.

 

 

DORYANI’S MACHINARIUM

Unikátní mapa, kde kvantita a rarita nevypadá sice kdovíjak skvěle, ale zato máme zvýšené expy.  K unikátním mapám toho ovšem lze těžko říci nějak více, dokud si jí člověk neprojde.

Zde se ale nabízí prostor pro diskuzi, jelikož podle textu bude boss dané mapy nějakým způsobem vylepšován na základě rozhodnutí hráče.

To samo o sobě vypadá na velice zajímavou funkci a navíc zde bude 10% šance, že věci v mapě dropnou corruptnuté – což znamená jediné: připravte se na záplavu 6-linků!

Tedy alespoň pokud nepůjde o pevný roll 10%. Pokud by se šlo dostat alespoň na 20-30% a mapa bude dostupná, mohlo by jít o jednoduchou možnost farmení 6linků a zajímavých itemů.

 

THE GREY SPIRE

Staffka The Grey Spire vypadá na první pohled velice MEH – nemá totiž žádné sockety!

Jenže když se podíváte podruhé a zabrousíte na druhou lajnu, svítí na nás skoro 300% zvětšení globální damage! No a to už dokáže se spoustou věcí pořádně zamíchat.

Vzhledem k faktu, že vám tato zbraň přidá i +4% ke všem maximálním resistům, hned se nabízí instantní možnost využít ji na Righteous Fire build.

U RF jsou maximální resisty jedna z nejdůležitějších součástí buildů, jelikož potřebujete mít fire resistance na co nejvyšší hodnotě a o 300% větší dmg? Vypadá to jako skvělá volba!

Napadá vás ještě další využití této unikátky? Napište nám to do komentářů!

 

THE PRIMORDIAL CHAIN

Amulet Primordial chain, jak už název napovídá, je zaměřen na buildy, které si libují v golemech.

S tímto amuletem můžete vyvolat o 3 golemy navíc, ale nebudete moci mít žádné jiné miniony a golemové samotní budou dávat o 40% menší damage a mít méně HP.

Odměnou za to vám ovšem bude zvýšení movement speedu golemů, a pokud jste již někdy nějakého golemancera hráli, jistě víte, že dmg problém nebývá a jediné, co vám snižuje clearspeed, je právě rychlost, jakou se vaši golemové pohybují.

Navíc je zde tag “Primordial”, takže zde bude zřejmě synergie s The Anima Stone, který si dávají Golemanceři do pasivních stromů, ale kdo ví.

 

 

 

Nová možnost získat unikátky z předchozích lig

Pokud si pamatujete ligu s názvem Legacy, kde jste měli šanci dropnout Ancient Reliquary Key, který vás dovedl do místnosti s bednou, kde mohly padnout legacy itemy – přichází to znovu!

Tedy alespoň částečně – tentokrát nám nebude z bedny moci padnout například Legacy Kaom’s Heart s +1000 HP – bohužel.

Tentokrát to bude fungovat tak, že budou z bedny padat pouze unikátní itemy, které byly dostupné pouze v určitých ligách. Dohromady jich je 150 a všechny budou mít stejnou šanci na drop. Klíče budou ovšem velice raritní, takže nečekejte ohromný pád cen unikátek ze specifických lig.


To je pro první várku informací o nové expanzi vše, pokud máte zájem o opravdu detailní informace o jednotlivých věcech, doporučujeme sledovat například reddit a především toto téma, kde se postupně budou informace doplňovat.

Nezapomeňte nám napsat do komentářů, co si o nové lize myslíte a vaše tipy na to, jaké skilly budou dále oznámeny a změněny!

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Rimtech00
Člen

SUPEEER DELVE HYPEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ! 😀

BEERsom (Dočky)
Editor

pěkně sepsané

Milan
Člen

Skvěle se psané. Nemůžu se dočkat startu to bude peckaaa ?