Vydáváme se na Expedici!

Nová liga je takřka za rohem a věříme, že všichni mají radost, že nejde o Ritual 3.0. O čem liga bude a co nás čeká za ligové mechaniky?

Po stopách civilizace Kalguurů

V nové lize se vydáme po stopách civilizace Kalguurů, která za sebou ve Wraeclastu zanechala spoustu relikvií a především nemrtvých. Společně se 4 novými NPC, kteří jsou taktéž Kalguurané, se tedy vydáme místa plná artefaktů a mobů vyhledávat.

Abychom tyto relikvie získali, budeme muset nejprve bojovat se samotnými Kalguurany, tedy minimálně s jejich nemrtvými verzemi. Nečeká na nás ale žádná aréna typu Ritual nebo Ultimatum. Namísto toho budeme umisťovat výbušniny, kterými nemrtvé i relikvie ze země dostaneme.

Samotnou lokaci poznáme dle výrazných lebek a banerů, které označují truhly zajisté plné bohatství (nebo také bezcenného lootu, to teprve uvidíme). Poté bude jen a jen na nás, kam výbušniny umístíme a co ze země vykopeme.

Tato ligová mechanika by nám měla dávat na výběr – odbouchneme jen obyčejné truhly, nebo se pustíme do nebezpečných pozůstatků Kalguuranů, které by nám měly přinést daleko lepší odměny? Některé remnanty by měly dokonce mít módy jako třeba imunitu na určitý typ damage – budeme si tedy muset dávat velký pozor.

Artefakty a čtveřice NPC

Samotné artefakty, které budeme kromě běžného lootu získávat, budou padat po jednom jako každý jiný splinteraž na to, že nebudou a GGG se konečně poučilo? Ano – artefakty budou padat ve větším množství najednou a GGG nám tentokrát naštěstí ušetří tisíce kliků.

Zároveň nám nebudou zabírat hromady místa v našich stashkách, jelikož pro Expedition bude speciální ligový locker – stejně jako pro Heist. No a zároveň přichází pro tyto ligové lockery i možnost nastavení affinity. Budeme tedy moct použít ctrl+kliknutí artefakty se přesunou rovnou do této speciální stashky – a to samé platí mimochodem nyní i pro Heist.

Na co nám ale samotné artefakty budou? Samy o sobě nám budou k ničemu, ale partička nových NPC obchodníků si je bude celkem cenit a budeme za ně od nich kupovat věci. Každý z těchto obchodníků bude k samotnému procesu obchodu přistupovat trochu jinak a i jejich nabídka bude různá.

Tujen, the Haggler

Tujen nám v základu bude nabízet většinově docela předražené věci, nicméně u něj bude fungovat mechanika smlouvání. Budeme mít tedy možnost s ním o ceně smlouvat. Koncept je to rozhodně zajímavý – jak bude ovšem zábavný po týdnu hraní?

Rog, the Dealer

Dalším NPC obchodníkem je Rog, který už má o dost zajímavější styl obchodování. Bude nám většinově nabízet celkem normální až podprůměrné itemy. Když se však rozhodneme item zakoupit, nabídne nám, že item vylepší za menší poplatek. Prakticky si u něj item třeba plně “vyexaltujete” a nakonec bude naprosto skvělý.

Gwennen, the Gambler

Gwennen s námi nebude obchodovat klasickým stylem, ale čeká nás trošku gamblu. Pokud jste hráli Diablo 3, Gwennen bude vlastně taková Kadala. Občas holt musíte pro inspiraci ke konkurenci, což je tak trochu okatě téma celé této expanze. V praxi to s Gwennen bude fungovat tedy tak, že nám ukáže jen base itemy a nebudeme vědět, jaký bude výsledek naší koupě. Koupíme si modrý trash item, dobrý rare nebo super-drahou unikátku? Jsme zvědaví, kolik HeadHunterů nám Gwennen prodá!

Dannig, Warrior Skald

Vedoucí celé této partičky, Dannig nebude tak úplně běžný obchodník. U Danniga budeme moci artefakty vyměnit speciální měnu, díky které budeme moci obnovovat nabízené itemy u ostatních obchodníků. Také nám bude prodávat Logbooky a budeme u něj moci artefakty vyměňovat.

Logbooky

Zmíněné Logbooky budou takovou ligovou alternativou k mapám a budou nám otevírat portály do podobně stylizované lokace jako to dělají Blight mapy. Tedy instance, kde nejsou v základu žádní mobové.

Namísto toho budou instance Logbooků plné pozůstatků staré civilizace Kalguurů a budeme mít více než dostatek trhavin, abychom z toho udělali pořádný masakr – a doufejme i s pořádnými odměnami.

Zároveň nás v těchto lokacích čekají 4 noví bossové a zajímavá interakce s terénem. Samotné trhaviny budeme moci umístít třeba tak, že odpálí vstup do skryté jeskyně, kde na nás bude čekat truhla s lootem a podobně. Bossové budou navíc dostupní – minimálně na trade ligách, jelikož již na Logbooku poznáme, že v lokaci boss bude – a to je velká úleva oproti tomu, jak jsme potkávali Trialmastera v Ultimatu!

Nové unikátky a itemy s Ward

Bylo by to divné, kdyby z nových bossů nepadaly i nové unikátky a Expedition nebude žádnou výjimkou. Nová liga přináší Relativně velké množství ligových unikátek a především nový styl obrany Ward, kolem kterého se unikátky ale i nové base itemy budou točit. Ale nečekejte nic extra, bude to takový horší Energy Shield.

Ward bude vlastně fungovat velice podobně jako Primal Aegis od Elementalistky, úplně tedy mitiguje damage a jakmile se Ward vyplýtvá, bude trvat 5 vteřin, než se zpět dobije. Ward na sobě budou mít nové base itemy i unikátky. Oproti Energy shieldu Wardem sice neprojde Chaos Damage rovnou do Life, ale zatím úplně nevěříme tomu, že bude pořádně využitelný.


Jak se na novou ligu těšíte a co říkáte na samotnou ligovou mechaniku? Pokud se chcete dozvědět o expanzi 3.15 více, mrkněte na náš úvodní článek, který funguje i jako rozcestník k dalším článkům.

Subscribe
Upozornit na
guest

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Nobody

No už jsem skoro zapomněl proč již Poe nehraji, jelikož se jedná o takový guláš že novému hráči se musí panenky v očích pretacet