Významný rebalance mobů v PoE 3.18!

V dnešním článku se podíváme na změny raritních a magických nepřátel, které nás v 3.18 čekají. Nejsou to asi změny, které někoho zvednou ze židle nadšením, nicméně jsou podstatné a budou mít rozsáhlý dopad na stávající Path of Exile.

Archnemesis v novém kabátě

S ligou Archnemesis přišlo do hry mnoho nových schopností / módů Archnemesis nepřátel, které jste si sami poskládali. Proto doufáme, že jste se naučili, co jednotlivé schopnosti dělají, protože nyní je můžeme najít na všech raritních a magických nepřátelích. Avšak místo toho, abychom u těchto nepřátel měli o další řádek textu navíc, dojde k jejich kompletnímu předělání.

Pryč jsou dny, kdy při najetí myší na raritního nepřítele jste viděli tolik textu, že by si to mohl středoškolák klidně napsat do čtenářského deníku. Namísto toho budou mít raritní nepřátelé běžně 1-2 schopnosti ovlivňující souboj výrazně více, než jak starý “extra life” kdy mohl. Můžeme také potkat nepřátele s 3-4 módy, ale na takovéto pochoutky narazíme velmi zřídka. Magické mobky pak budeme potkávat pouze s jedním módem, který bude však mít každý ve skupince.

Všechny tyto nové schopnosti známe z Archnemesis ligy. Věci jako Hasted, Overcharged nebo třeba Juggernaut. Narozdíl od Archnemesis si však nepřátele, které běžně potkáte, neskládáte. Proto GGG udělalo mnoho balančích změn těchto módů.

Dejte sbohem starým módům

Dobře, možná jsme trochu přeháněli, když jsme řekli, že staré módy zmizí. U některých nepřátel se stále budou vyskytovat občasně módy typu “Extra Life”, “Resist Fire, “Extra Cold damage”, avšak bude to pouze 1-2 oproti běžným 7 a více a budou primárně závislé na typu monstra. Co však zmizí budou staré Nemesis a Bloodline módy. Mnoho z nich je stejně v omezeném rozsahu zabudováno v Archnemesis módech.

Dopady na jádro hry

Ač se to může zdát jako malá a bezvýznamná změna, může mít dalekosáhlé následky. Jelikož nezávisle na typu obsahu, který děláte, potkáte magické a raritní nepřátele vždy. Asi první, co každého napadne, je pravděpodobně nejikoničtější předmět celé hry. Pásek Headhunter a mladší bratr – jewel Inspired Learning.

Oba tyto předměty jsou značně oslabeny, protože mnoho Archnemesis módů nemá na nějak velký či vůbec žádný vliv a obyčejných módů bude výrazně méně. Nehledě na to, že nyní budete moci mít pouze 1 HH buff stejného typu. Pokud získáte “Extra Life”, zabití dalšího monstra s Extra Life vám nedá ještě více životů jako tomu bylo dosud.

Značně poznamenané budou také souboje s Legion, především v Domain of Timeless Conflict. Zde hráči spoléhali právě na obrovské množství raritních nepřátel, jejichž schopnosti pomocí výše zmíněných itemů kradli. Poslední značně ovlivněnou stránkou je dříve zmíněné stackovaní aur, které se dělo, když hráč potkal větší množství raritních nepřátel naráz. Tímto byla notoricky známá liga Ultimátum, avšak to stejné se dělo například u Legion monolitů.

Shrnutí

Obecně se nám změny libí. Mnoho nebezpečných módů se často ztrácelo v záplavě těch bezvýznamných. Nové módy mají mnohem větší vliv na způsob, jakým s nepřítelem bojujeme. Potenciální nevýhodu však vidíme v tom, že ti, kdo nehráli ligu Archnemesis, se budou muset tyto módy naučit. Co je sakra “Arcane Buffer”? Avšak pokud se tyto názvy naučíte, bude systém pro vás naopak mnohem přehlednější.

Odebírat komentáře
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline komentáře
Zobrazit všechny komentáře
Alan Grey

Ahoj… a co je sakra Arcane Buffer